Jul 12, 2010

miskin jadik alasan...

hari jumaat lepas.. selepas aku mereport yang anakanda ku danish di PAU.. rupa-rupanya cikgu terus ambik tindakan. aku ingat dah setel mcm tu jek... rupanya tidak.. ptg tu aku ambik danish.. mcm siut jek cikgu2 nak jumpa aku bukan ape.. aku dah la mcm bibik.. pakai baju lusuh.. seluar lusuh takat lutut... rambut ikat tinggi.. bau ikan.. ye la baru lepas masak.. selamba kodok cikgu nak jumpa aku dgn keadaan aku mcm tuh.. hadoii malunyer aku...serabut weii.. pastu beberapa cikgu dtg pada aku, cerita mak budak yang ngepau anak aku tu tak percaya.. pastu selamba jek dia cakap kami orang miskin.. tu la pasal anak saya buat mcm tuh kot... aikk baik kalau dah tau diri miskin suruh jek anak rompak bank kaya skit.. setakat 2 hinggit sehari ape kejadahnyer.. hehhe. pastu masa aku dtg dengan penuh serabai, mak dia pandang jek... mesti dlm hati berkata.. "apa la anak aku pun mau orang miskin.." yela aku lebih serabai dari mak budak tu.. akhir sekali mak budak tuh cakap.. saya nasihat la anak saya.. saya dah tak tau nak buat ape.. what?? masa tuh aku memang hangin.. tak tau nak buat ape??  ape punya alasan.. ok anak baru darjah 3.. bukan tingkatan 3 pun.. ada masa nak dibentuk... tapi apa kan daya.. mak nye bnyak alasan tak munasabah..

balik tuh.. aku rasa bontot aku basah.. alahai aku kena peod la.. aduhhh malu giler aku.. dah la serabai.. suar lak kena peod.. mesti sah cikgu2 & mak budak tuh kata aku orang miskin sampai tak larat nak beli pad.. kekeke..bagus jugakkan masa aku jumpa cikgu2 aku pakai mcm orang susah.. lain kali harap2 tak de orang nak ngepau anak aku..hurrmm..

2 hari danish termenung jek.. aku tanya nape?? dia kata dia takut.. aku tanya lagik lalu dia cakap budak tuh tumbuk dia.. haih budak ni dah melampau.. dah la ngepau anak aku.. ugut anak aku kalau bagitau kena pukul pastu tumbuk anak aku pulak yek.. memang nak kena budak ni.. siap!!! sekali lagi buat hal aku telanjang kan budak tuh tengah orang ramai.. biar orang tengok besar sgt ke kemaluan dia sampai nak nak buat keje tak berfaedah.. biar dia malu!!! pastu aku pau-pau kepala budak tuh.. siap la kalau kacau anak aku!!! dia belum saksikan lagik singa betina mengaum.. !!!! kalau mak dia tak bole nak buat ape, aku akan buat!!!!..

2 comments:

cgmthr said...

grmnye kak!!!!

mama_izz said...

farah gerammm... akak lagik geram.. hehhe