Jul 2, 2010

Mencari colan suami..

hahha.. tergelak mendengar kisah2 kawan2 bagaimana mencari colan suami.. betulkah.. beberapa kengkawan cakap zaman sekarang memang la payah.. bila aku war-warkan pada kaum lelaki tanya pendpt diorang, diorang plak jawab betapa susah nak cari seorang isteri.. wahh..wah..wahhh.. nasib baik aku dah kawin.. kalau belum lagik mesti aku sedang mencari-cari lagik ni.. dah la hero winter sonata bunuh diri.. kawin ngan aku lagik baik.. aku sanggup menjadi heroin nyer.. mengasihinya sepenuh jiwa dan raga tapi apa kan daya belum sempat berkenalan dia nak mati dulu.. hehhe..

bukan aje cerita yang bujang2 tapi cerita ibu2 tunggal yang nak kawin lain memang susah.. dalam FB.. YM.. TAGGED.. jenuh jugak dia mencari yang serasi tapi bile serasi naik kap petak?? ok bukan menghina naik kap petak tapi korang bayangkan nak kawin kali ke-2 kan.. takkan nak tempuh hidup susah semula..kalau kali kedua mesti kita nak carik yang lebih baik dr yang dulukan....tapi  kan..dulu masa cintan cintun ngan incik hubby best apa rayap2 ngan kap petak.. cool aje.. kekekeke...

Sebenarnya kadang2 masa bercinta nampak serasi tapi dah tidoo satu bantai baru terbukak pekung di dada.. bukan aje dada tapi da da da da da..baru tau utang dah tak cukup pinggang nak keliling (betul ke ayat ni) hehe... lagik satu biar la berakhlak.. ni kalau tanya pakai sependa warna ape nampak sangat tak berakhlak.. bila ibu tunggal atau nama kasarnya janda, orang mesti dah fikir lain.. orang mula fikir, janda ni senang main2.. kadang2 bila dah ada harta, rupa, serasi, akhlak tak de pulak... plak tuh mintak yang bukan2.. huh!!!! memang payah la kalau mcm ni.. last2 aku nasihatkan ko pegi aje la masjid.. hari2 gi masjid.. kot nampak orang yang berakhlak yang nak kat ko, ko sapu jek.. mana tau kot bole memimpin kita dunia akhirat, jangan pulak dia pimpin kita lepas dia belasah kita cukup2...

 ntah la aku tak de di tempat diorang.. tak tau mcm mana perasaan diorang.. perasaan nak cari calon suami..nasib baik hubby aku dulu sanggup tinggalkan awek lama dia semata2 nak kan aku.. .. kalau tak, mesti aku masih tercari2 calon suami dan semestinya pencarian itu masih belum berakhir... sebabnya aku nak yang mcm hero winter sonata yg bunuh diri tu tapi adakah orang mcm nakkan aku?? owhhhhhh tidakkkkk!!!!! kekekkekekekek..

No comments: