Jul 1, 2010

ma.. apa nama papa..

huh!!! tergelak dgn soalan si danish.. boleh ditanya apa nama papa?? aikk darjah satu pun tak tau nama papa.. ciitt!!!!..bila aku marah dia takkan tak tau nama papa dgn selamba kodok dia jawab, mana tau.. dalam buku tulis lain, orang panggil lain.. ermmm betui jugak anak aku cakap tuh.. hehe..

orang semua panggil incik hubby ku dgn nama SARIP atau nama glemernyer SARIP DOL.. tapi bukan nama sebenar.. sebenarnya nama dia glemer sgt sampai tergeliat lidah orang nak sebut.. anak2 dia sendiri tak tau nak sebut.. aku  pun kompius jugak.. hehhe.. ok nama laki aku sebenarnya SYRIZ (bukan nama penuh)... korang nak sebut mcm mana yek?? aku sendiri tak tau mana satu bunyinya atau sebutannya depannya... SY =SHAI... atau SY = SAI.. kadang2 orang tgk nama terus sebut SYERIZ.. SARIZ.. SERIZ..SIRIZ dan mcm2 lagi sebutan yang kadang2 menggelikan hati ni..

bila aku tnya mak mentua ku  kenkofiusanku dan apa sebutan sebenarnya ... terus dia jawab.... SYRIZ= SAIRIZ .. owhhh.. gitu sebutannya.. lalu ku war-warkan pada anak-anakku yang nama papa diorang tapi diorang cakap kenapa ejaan mcm ni.. kenapa cikgu panggil lain.. aduhh mcm2 pertanyaan yang merunsingkan aku...haha.. tak lama kemudian masa cek buku danish terjumpa satu ayat.. Nama papa saya SYAIRIS... adoiiii!!!.. pening betoi dgn kontrovesi nama laki aku ni.. susah benor nak explain kat anak2.. hehhehe.. kena tulis..kena sebut betul2.. baru diorang faham tapi dlm faham2 si Danish masih pening-pening lalat.. hehehe... patut la kawan2 tak nak pening pale.. panggil jek sarip.. senang dan mudah..

Kesimpulannya letak nama anak2 dgn nama yang mudah dibaca dan yang paling utama membawa makna.. kadang2 panggilan nama itu adalah doa.. contohnya nama anak saya Izz damia... maksud dia cerdik dan mana tau hari2 panggil cerdik la dia.. tapi apakan daya.. baby dulu panggil la Damia.. dah besar panggil cocot.. apakah maksudnyer?? cisss!!!!

No comments: