Jul 8, 2010

cincin tunang..

akhirnya cincin pertunangan yang bertakhta di jari jemari kontot tapi comel ini patah jua akhirnya.. agaknya cincin itu sudah mula bosan tinggal di jari jemariku..sayang juga aku padanya sebab kemana aja aku bawa dia tapi apakan daya ia sudah tidak bole diguna pakai lagik.. tapi bayangkan dah 10 tahun dok kat jari ni.. maknanya jari aku ni tak besar2 la kan..

patah jek cincin tu aku terus ajak incik suami pegi gadai.. ehh..ehh.. sayang pulak nak digadai.. lalu aku pegi ke kedai emas utk membaik pulih cincin tersebut tapi harapan ku punah kerna cincin itu tak dapat diselamatkan lagi kerana patah teruk tapi aku masih tertanya mcm mana bole patah?? walhal selama tak de pun menunjukkan bekas2 yang ia akan patah.. hurrmm tak pe la.. bukan rezeki aku kot.. dah benda tu tak sudi dok ngan kita lepaskan aje la.. lalu kedai emas tersebut pun memberi pandangan agar aku tukar aje cincin tersebut kpd yang lain.. hatiku gundah gulana bila tgk harga emas yang naik menggila.. lalu ia pun timbang cincin pertunangan itu... terkezuuutt beruk aku bila dia cakap cincin itu berharga hampir rm400.. giler ke hape?? dulu aku beli cincin tuh harganya cuma 80 hinggit aje.. ye la masa aku tunang aku masih muda remaja.. 19tahun.. mana laki aku ade wit nak beli mahal2.. ate udah gatei sgt nak tunang beli aje yang murah.. hehhee.. tapi kalau dulu aku kumpul barang kemas, sekarang ni aku jual, mesti aku dah kaya raya. kekeke..

lalu kurelakan ia pergi kerna harganya bole tahan ...walaupun daki dan saki baki tuttt bnyak kat situ (aku pakai tangan kiri, jadik tau2 la ape yang terlekat kat situ.. kekekkeke) uwekk!!.. aku pilih2 la cincin yang cun2.. tambah wit skit dapat yang tebal2.. kompom 20 tahun pakai tak patah.. tapi hatiku keciwa lagik kerana payah bebenor nak carik cincin buat jarik kontot ku ini kerna saiz jariku adalah 6.. aduhai ni saiz kanak2 ni.. ada tu ada tapi aku tak berkenan.. corak tak cun..punya 2 jam aku dok kat kedai emas tuh.. penjual cincin tuh dah buat muka cuka.. incik suami lak.. semuanya cakap cantik!!!! citt!!!..

akhirnya aku pun malas nak fikir panjang2..pilih aje la yang mana rasa elok skit.. aku sebenarnya nak love kat atas cincin tu tapi apakan daya.. tak de saiz.. yang ade cincin belah rotan bebudak..gasak je la.. kang lagik lama dok situ akhirnya memang tak jadik nak beli.. baik beli dari tak beli..


2 comments:

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

alamak! tetiba teringat ada cincin tunga kt umah beli igt nak tunang dulu b4 nikah tp nikah terus! hahaha sampai skrg tak pakai2 lg

mama_izz said...

laa... ye ker?? kalau taknk pakai meh sini saya tlg pakaikan.. hehehhe