Jul 6, 2010

apa kena ngan aku tah..

ntah aku sendiri tak tau kenapa ngan aku semalam.. moody tak tentu pasal..semua aku tak buat.. masak kemas... kain melambak2... ntah a kenapa ku pun tak tau nape.. hari ni, aku rasa ok skit.. jarang2 aku menggila mcm ni.. kesian kat anak2 ngan hubby.. kul 11 mlm hubby balik anak2 dah kelaparan.. hubby lak keletihan... selalu mcm ni dia dah senang hati menjamah masakan aku.. anak2 plak dah bersenang lenang tengok tv tapi semalam?? telur goreng pun aku tak lalu nak masak.. aku pun pagi semalam hanya menjamah bihun sup.. itupun kul 9 pagi.. pastu aku dah tak makan2 dah sampai malam..lepas danish tolong mengemas umah, terus dia belajar.. tapi cocot?? aduhai.. sebab cocot ajak si danish main, 2 2 kena hanger ngan aku.. memang aku geram ngan si cocot.. memang susah nak ngadap buku.. plak tu biler abang tengah belajar sibuk dia nak kacau.. dah la aku moody jek, dia lak buat perangai.. tak pasal2 abg lak yang jadik mangsa keadaan..

kesian lak kat anak2 aku.. aku lak muka mcm cipan.. diorang takut nak tegur.. bila cocot tanya apa2 aku buat bodoh jek.. cocot pun dgn perasaan sedih cium tangan aku mintak maaf tapi apesal ngan aku, aku pun tak tau.. aku buat tengin jek.. mcm tak de ape2 yang terjadik.. bila incik hubby balik pun, aku buat tak tau.. aku marah2 dia.. tak pasal2 kena marah.. bila dia tanya apa salah dia, aku pun tak bole nak fikir apa salah dia.. aku hanya mendiamkan diri...dia ajak makan kat luar aku taknak.. punya dia ngan anak2 tunggu hingga mood aku baik tapi aku?? kul 1130 mcm tuh baru diorang gi makan..huh mcm hampessss aku ni..

masa tidur pun mcm tuh.. apa yang aku termenung pun aku tak tau.. aku mcm blurrr aje... hubby ajak tidur aku wat bodo... aku berbaring je kat sofa.. hubby  2 3 kali naik turun ajak aku tidur... paling terharu dia cakap" pls la sayang naik atas.. pa tak bole tido sorang2".. tapi aku mcm jadik sewel jap,.. buat bodoh lagik dan lagik.. kul 1 dia turun lagik ajak aku tidur, aku masih tak mau.. kul 3 pg mcm tuh aku tertidur kat sofa.. aku rasa blu2 roma aku naik.. semacam.. hishhh!!! aku mcm kena tindih.. nak bangun tak bole.. bila baca ayat kursi, alhamdullillah aku terjaga dan terus tido kepit kat sebelah laki aku.. masa tuh terus dia mintak maaf..dlm hati aku berkata.. "apa salah dia, dia nak mintak maaf..." patutnya aku la mintak maaf.. dgn penuh egois aku tertidur rapat2 sebelah dia akibat ketakutan.. pagi2 bangun tengok incik hubby terlena tapi tangannya menggenggam erat tangan aku dan diletakkan betul2 atas dada dia.. ya Allah pagi2 bangun rasa bersalah pun ada.. kat anak2 ngan hubby tercinta.. jarang2 sangat perangai aku mcm ni.. selalu aku hepi jek.. bila hubby balik, aku sambut dia ngan gurau senda.. lepas dia makan terus kitorang berbaring dpn tv layan cd atau citer2 best sambil2 sembang2 .. tapi semalam?? ntah la.. monday blues aku sangat melampau!!! tahap marabahaya!!!! semua orang jadik mangsa aku terutama anak2 & incik hubby.. nasib baik dpt incik hubby yg sangat2 memahami.. sgt2 sabar dgn kerenah aku.. kalau orang lain dah tentu kena sepak terajang.. hadoiii!!!

hari ni aku rasa ok skit.. rasa tenang skit.. pagi2 smpai keje hubby dah sms.. hati kembali tenang alhamdullilah...!!!


gambar dari incik google.. tq

No comments: