Jun 12, 2010

Pulau Langkawi hari Kedua-Vol.2

masa yang ditunggu2 telah tiba..kami bertolak kul 9pg.. nak pegi Pulau ni saja memakan masa 1 jam 15 minit dari Jeti Langkawi ke Tempat ni.. giler!!! memang cantik tempat ni..PULAU PAYAR.. Ya Tuhan sungguh indah ciptaan Tuhan.. lautan nyer nan hijau.. ikan2 bermain2 di tepian aje..siap bole pegang ikan lagik..  berwarna-warni dan yang paling menakjubkan ada baby shark.. aduhai baby shark muncul kejap jek.. biler nak tangkap gambo, tak sempat.. dia berenang-renang entah ke mana.alhamdullilah dapat gak kami anak beranak snorkling bersama-sama.. yeahhh!!!

 

















akhirnya kami balik jua dlm kul 3ptg.. memang rasa sedih sgt sebab inilah pengalaman yang tak dapat kami lupakan.. rasa tak puas sangat.. rasa nak duk sini lama2.. tapi apakan daya.. kat sini tak banyak kemudahan.. makan pun kami bayar sekali utk makan tengahari.. walaupun perjalanan ke sini agak mahal (bagi aku la..)tapi memang berbaloi.. impian aku untuk ke sini menjadik kenyataan jua..pantai yang bersih.. pasir yang halus dan bak kata pepatah pantai ni masih dara...belum tercemar.. hehhee....

6 comments:

cgmthr said...

akak, mak n adik2 farah pun gi pulau payar jugak hr tu..8-10 hb jun...frh xikut..kalu x da jumpa ;p

mama_izz said...

eh yek ker?? akak gi Pulau Payar 10.6.2010.. family farah gi bape haribulan yek.. boleh cam sebab tak ramai melayu yang gi situ hari tu...

cgmthr said...

fmly frh gi dr 8hb sampai 10hb huhu..tdo sana...kalu de khemah tepi pantai tu diorang la..mak frh g tu sama harga ngan pakej akak kalu xsilap, tp 3 hari 2 malam..diorg dapat tdo situ sebab ada usahasama ngan sape ntah..ade kosong lg masa diorg pegi..tatu plak akak nk gi..kalu x, frh dah offer huhu

mama_izz said...

lerr ye ker farah.. tak tau lak bole tido situ sebab tak nampak pun tempat tido.. mungkin akak tak perasan kot.. akak pegi hari khamis 9hb.. kalau sehari pun seratus lebih sorang kalau 3 hari makkk oiiii.. hehhe.. kalau bole tido situ memang best tapi susah nak makan.. akak ambik pakej sekali makan..

cgmthr said...

mmg xle tdo sbnrnya kak..tp sbb mak frh pegi ni, wat surat ape ntah ngan org c2..diorg tdo dlm khemah je..tu pun bwk sndr..3 hr 2 malam tu cuma rm180 je sorang kak..berbaloi2 hehe

mama_izz said...

owhh ye ker?? bestnyer.. memang tempat tuh cantik giler..murah la kalau dapat rm180 sorang.. memang berbaloi2 pun..hehehhe