Jun 22, 2010

nak membebel..

pagi2 lagik dah nak membebel.. iyo la.. bosan kot.. hehhe... setelah 2 minggu cuti stat balik sekolah.. letih jugak.. masa cuti, boleh rehat2 tapi masa anak2 sekolah mcm2 kena buat.. balik keje dah kena masak.. kalau tak anak2 pegang perut jek.. satu hal lagik aku malas bebenor nak masak setelah 2 minggu tak masak..cuti sekolah = cuti memasak.. segala-galanya cuti.. betoi2 rehat... bile nak masuk sekolah balik mula serabut.. kekke.. paling serabut nak bangunkan cocot pepagi.. sangat susah.. nak kena suara singa betina kuar baru terhengeh2 nak bangun.. pastu dah bangun termenung dlm bilik air.. tetiba suara singa betina menjadik suara  jantan baru la habis mandi.. pastu nak pakai baju pun termenung lagikk.. singa betina tadi dah ngamuk pegang hanger baru semua selesai...hadoii.. payah betoi dgn si cocot ni..

bebelan kedua lak.. aku tak tau nape ada manusia yang suka sgt ponteng keje.. keje nyer ponteng keje.. sekali sekali aku bole la baking powder tapi hari2 aku dah tak mampu nak baking2.. kang baking powder tuh naik tinggi , tau la langit tinggi rendah (ehhh apa mengarut daaa)..keje bukan seberapa pun tapi kadang2 kerna  manusia mcm tuh, orang lain yang jadik mangsa.. huuurrmmm aku dah bosan sebenarnya..tapi malas nak fikir... kang meroyan... eh tapi nape laki aku tak mcm tuh.. ponteng keje.. alasan jaga bini sakit.. anak sakit.. baru bapa mithali... ni tak keje siang malam.. cuti pun keje... malam sampai subuh kadang2 tu merepair komputer... kadang2 tido 2 3 jam jek.. kdg2 aku nak dok dekat pun siap  pesan i letih ok!!! hahahha... kadang keje luar.. carik2 bisnes.. takut kompeni bankrap.. keje orang + keje sendiri.. badan pun aku tengok dah redat semacam.. kesian..letih!!!!...aku memang heran orang ponteng keje goyang kaki kat rumahh!! hishh!!! kalau suami aku mcm tuh kan best.. bole la bantu2 aku sidai kain.. lipat kain.. basuh kain.. basuh pinggan.. kemas rumah..cuci jamban dan mcm2 lagik la.. tak la sampai umah pun naik anai2... tapi memang bole kalau laki aku mcm tuh tapi syaratnya kami kena dok umah diam2... jangan nak mintak jalan mana2... jgn nak mintak beli suar baju.. pakai jek yang mana ade.. hidup la kamu di takuk yang sama.. usah berusaha.. duduk jek ngadap muka anak bini.. baru bapa mithali..opppsss atau bapa yang menyesali.. hehe..ehh marah bebenor aku ni.. hehhehe....


eehh.. incik hubby jgn terasa.. i tak kutuk u.. i tengah marah ni.. i tak kisah u tak buat keje umah ke ape.. walaupun sehari kita jumpa sekejap jek.. walaupun u balik kul 10 atau 11 i tetap akan tunggu u...sehari tak jumpa & gurau senda ngan u i rindu... hahahhaa.. uwekkkk!!! nak muntah ijou aku ni.. hahhahaa....

stop citer pasal keje .. nak bebel pasal I-TUNE.. ok hari tuh masa aku kecoh nak gi Bali aku dah bayar kat syarikat pelancongan ni.. masalah nyer aku tak jadik gi jadik aku mintak pulangkan wit aku.. hari tuh kata ok, bole pulangkan tapi masalahnya dah sebulan lebih tak bayar2 lagik.. wehh tensen aku ok!!!  lagik selamba kodok suruh lak aku buat aduan kat persatuan pengguna kalau nak cepat duit tuh... giler betoi la...!!!! lantak korang la... kalau seratus tuh aku bole terima.. ni hampir rm700 tak salah aku laki aku bayar.. huurrmm kalau dapat balik duit tuh, bole la beli ape2 yang patut..tak pun nak raya ni.. bole la beli kuih raya ke ape..hurrmmm!!! tapi adakah duit tuh akan dpt?? ntah la..arrghgghhh malas nak fikir..

ehh banyak betoi membebel pagi2 ni.. mesti bosan korang nak dengar.. ok kalau korang tak nak dengar eh taknak baca.. korang tutup je la ye.. aku saja melepaskan tekanan kat blog hak milik aku.. hehhe

3 comments:

cikzuzu said...

ma, tak dapat ke duit tu, banyak tu totalnya. rm 700.

mama_izz said...

TAK DAPAT LAGIK..payah betoi nak tuntut.. memang tengah bengan giler ni.. hehhee

mama_izz said...
This comment has been removed by the author.