May 10, 2010

serbuk tembikai..

baru jek balik dari makan.. terus tulis benda2 yang ngarut.. dah tak de keje nak buat, memblog la jawabnyer.. hari ni hubby ambik makan tengahari.. berduaan bermadu asmara.. citt porahhh!!!... sebenarnya jarang pun hubby ambik tengahari coz selalunya aku balik membuta.. jarak umah ke sekolah bukan jauh pun 5 minit jek.. tapi disebabkan hari ni telampau la sakit aku punya lidah akibat ulser hubby aku belikan benda yang aku benci sgt.. serbuk bijik tembikai.. dah sakit sangat aku pakai je la.. bila pakai jek, terus lega dan bole lak makan.. alhamdullilah.. aku pakai bonjela dah dua hari tapi masih sakit2 lagik..hari tu masa sakit incik hubby dah suh pakai serbuk tembikai, dek kerana kedegilan bininya nak bonjela jugak, alamat nyer kena tahan sakit la.. serbuk tembikai ni mcm tak glemer jek.. takut gak nak guna walhal incik hubby selalu menggunakannya bila memerlu dan diperlukan..

sepatutnya aku cuti hari ni .. bole rehat2 kan diri dan mulut sekali... cuti pun banyak lagik tapi disebabkan aku ni pekerja yang amatlah berdedikasi, aku pun keje la.. cuti nak simpan utk cuti2 nanti.. hehhe..itu pun kalau cuti2 la.. kalau tak cuti2 mcm biasa simpan cuti utk tahun depan.. eh dah melalut pulak.. ok kalau korang kena ulser kat mulut.. aku rekmen korang pakai serbuk tembikai ni.. ubat tradisional.. harap2 tak lama lagik ulser kat mulut ni bertambah sihat.. dah tak larat dah sakit mcm ni.. 2 3 hari incik hubby tenung jek aku.. takut kang silap langkah kena penumbuk.. kekkekee...

3 comments:

Erly Ramli a.k.a Zette said...

nak tanya, berapa lama agaknya boleh baik ulcer tu kalo guna serbuk tembikai ni..budak umo 5 tahun bleh guna tak?

Erly Ramli a.k.a Zette said...

salam, nak tanya..kalo pakai serbuk tembikai ni berapa lama boleh elok..kalo budak 5 tahun bleh guna tak?

Erly Ramli a.k.a Zette said...

nak tanya, berapa lama agaknya boleh baik ulcer tu kalo guna serbuk tembikai ni..budak umo 5 tahun bleh guna tak?