May 19, 2010

cinta pertama..

anda pernah rasa cinta pertama dan pernah anda rasa ape yang rasa sekarang ni?? huhuhu..masa sekolah dulu tingkatan 4 bercintalah aku dengan sorang mamat ni.. tinggi, putih dan jugak bole tahan rupanya..idaman malaya.. hahha.. perangai boleh tahan... jahat ya amat.. hahhaa.. tapi dek kerana buta, cinta punya pasal aku belasah je la.. hahhaha..

walaupun jahat, tapi sebenarnya mamat ni ok la jugak dgn aku.. sangat romantik.. selalu beli bunga ros atau coklat love kat aku.. masa sekolah kan, mesti seronok.. kengkawan punya la jeles.. pegi sekolah dia ambik, balik sekolah dia hantor.. sbelum balik tuh pegi merewang kesana-kemari.. barulah balik umah...tapi masa sekolah dulu tak pandai lak aku nak beromen ke hape mcm budak sekarang ni... tingkatan 3 dah pandai tanam baby.. hehhe..kalau dapat jumpa sehari dah kira seronok dah..  ok lupakan, berbalik kepada kisah aku.. mak?? dah jenuh aku ni kena marah tapi dek kenakalan aku mak abah tak bole buat ape.. aku ni buat bodo jek.. hehehe

dek kerana kehenseman mamat ni, dan rupa paras aku yang comot dan kejelesan kengkawan pada keromantikan kami akhirnya kami berpisah di satu malam...dia tinggalkan aku termangu kesorangan.. tak tau nape.. tiba2 jek..dah  la dekat nak SPM masa tuh.. aku rasa down masa tuh.. nak nangis! sedih! dah tak de orang nak ambik aku pegi sekolah.. nak bawak aku jenjalan masa balik sekolah.. hidup sunyi bangat!!!.

aku fikir2 balik.. buat ape kerana cinta aku jatuh!!.. aku tekad aku bangun.. sekali2 tidak akan jatuh!!.. lepas tuh ada la laki datang nak kengkwan ngan aku.. cisss.. aku tak gemor laki2 mcm ni.. biler tengok wayang di cuba2 rabe-rabe nyer aku.. aku blah dari wayang.. aku memang tak suka jantan mcm ni... nampak sangat tak ikhlas.. iskkk !! sejak tuh aku tekad yang satu hari nanti aku nak berjaya.. lepas SPM aku jumpa ngan hubby.. masa tu aku tak suka sgt sebab hubby aku kontot & hitam tapi still cute.. hahhaa.. tapi masa tuh dia lecturer kat kolej PJCC... aku terpegun dgn duit dia.. mcm2 dia bagi kat aku...hahhaa.. dia lak masa tuh dah ade aweks.. cun la jugak tapi nampak tak padan coz aweks tuh tinggi dan besar daripada dia.. tapi kerana aku punya ayat power, akhirnya kami gitu-gitu.. hahhaa...

dipendekkan cerita, berkerjalah aku di sebuah tempat yang penuh aman damai.. penuh keseronokan.. akhirnya bertemulah semula aku dengan mamat cinta pertama aku tadi.. memang giler.. kitorang ditakdirkan berjumpa!!!  kerja di satu tempat dan di satu bilik.. memang dup dap dup dap.. terkesima dan sebagainya.. hehehe.. tak bole citer lelebih nanti cik hubby marah lak.. hahhaa.. sebab cik hubby cemburu bangat..mula2 timbul gak satu perasaan tapi perasaan itu hilang biler aku rasa yang laki aku the best in the world.. sebabnya..cara dia cakap dgn bini dia tak mcm laki aku yang selalu berlemah lembut bile bercakap ngan aku.. cara dia layan bini dia tak mcm laki aku yang layan aku mcm permaisuri.. romatik gitu.. hehhe... dia tak bagi bini dia berkawan tak macam laki aku yang aku bole berkawan n keluar dgn sesapa pun kecuali berdua-duaan la dgn laki.. cara dia bekerja tak komited mcm laki aku bekerja keras.. cara dia jaga anak tak mcm laki aku mendidik anak dgn lemah lembut.. cara dia berkomunikasi tak mcm laki aku yang pandai berkomunikasi...dan mcm2 la perbezaan antara laki aku dan dia..

dari situ aku hilangkan semua perasaan yang pernah ada... bagi aku lelaki pertama yang benar2 ku cintai ialah hubbyku..  terbaik dalam hidup aku... masa bercinta memang indah tak mcm kawin.. banyak benda yang kita tak tau lepas dah kawin.. mamat tu still dekat dgn aku tapi antara kami tak de perasaan..dia lak aku tak tau la.. penah gak kami cerita pasal kisah2 lepas..cinta beruk tapi yang tak bole aku lupa biler mamat tuh cakap kat aku..apesal dulu masa sekolah kita tak pandai mcm budak2 sekarang yek??? hahhaha.. geli geleman lak bole aku teringat benda2 mcm ni.. hahhahhaa...

Pengajarannya kat sini, tak semestinya cinta pertama tuh indah.... andai kita dah dapat jodoh yang baik utk kita, kita kena bersyukur pada Allah... dialah yang terbaik utk kita... kalau korang tetiba jumpa cinta pertama korang, buat bodoh jek la atau simpan je dalam hati mcm lagu kump. ungu cinta dalam hati.. hehe..sebab kenkadang tu dia bukan yang terbaik utk kita.. dan kalau jodoh tuh  berpanjangan alhamdullilah tapi kalau korang dah kawin pastu terjumpa lak dgn cinta pertama, lupakanlah.. tumpu aje la pada yang telah ada.. bagi aku buang masa aje nak menyemai cinta semula silap hari bulan tersemai BENIH .. hehhe..

4 comments:

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

cinta pertama mudah dilupakn(BAGI I LA). hehe..

cgmthr said...

kenkadang kisah lama pngajaran u kita bg yg tbaik pada yg terbaik (jodoh) u kita
=)

mama_izz said...

mrs fiza.. wow bagusnyer.. hehee.. mungkin fiza dah dapat suami yang terbaik kot.. hehe... alhamdullilah kan..

mama_izz said...

betui tuh farah.. semua ni dijadikan pengajaran dan tauladan utk kita dan anak2 kita nanti.. hehe