May 1, 2010

benda yang berbijik-bijik..

4 5 hari ni memang tak selera nak makan.. tak tau nape.. berat merudum tak tentu pasal.. makan sekali sehari jek.. bila masuk je makanan dlm perut, rasa nak muntah balik.. mungkin angin kus-kus dah masuk .. makan kat kedai tak lalu... masak sendiri lagik la.. nak tengok pun tak lalu.. eh mengandungkah aku.. owhhh tidak sekali-kali.. memang nasib badan begini.. adakala makan tak henti-henti dan adakala memang tak lalu makan.. aku pun tak tau nape..

jenuh carik jalan mcm mana nak bagi selera makan.. masa ambik anak balik dari sekolah semalam, ternampak benda yang berbijik-bijik.. wah betoi2 mengiurkan aku.. my peberet.. benda ni memang buat selera aku naik..apa lagi aku beli & try.. balik aje ambik anak tak sabar2 nak masak.. aku lak makan ngan nasik.. PETAI & nasi.. huishhh 3 kali tambah.. mcm org kebulur..memang betoi2 menyelerakan..

hik..hik.. petai memang my peberet.. tak tau nape.. nampak jek petai mcm orang kemaruk tapi bila buang air.. mak aiiii baunya harum mewangi.. pastu sebelum titon kena cari pewangi mulut mcm gula2 ke.. gula2 getah ke atau ape2 aje la yang bole mengurangkan bau...mana tak nyer.. time tido kalau hubby tercium bau ucuk nanti hilang semangat .. nak pelok terus tak jadik.. ekkekee..

hari ni petai masih tak abis lagik.. 4 tangkai 3 hinggit.. bole habis dalam 2 hari.. selagi ada benda ni memang  selera makan menyelerakan tapi kepala ni dah naik pitam sebab angin dah penuh satu badan dek kerana petai yang penuh dlm perot.. kepala ni dah berdenyut.. kentut tak henti-henti.. pproootttt..prootttt..tapi aku tak kira sebab aku memang suka sangat2 dgn petai.. jering .. geduak.. kekekkekkee...

my peberet.. bau nyer menusuk kalbu.. nyummm..nyumm..nyumm..

No comments: