May 11, 2010

anak-anakku udah besar...

semalam ukur jari ngan anak2.. mak oiii jari danish dah nak sama panjang & besar ngan aku.. jari yang danish besar atau jari mamanya yang kecik.. hehhee...abaikan.. tak sangka kan cepat sungguh masa berlalu ni pun dah masuk bulan 6.. iskkk.. rupanya dah jadik makcik-makcik aku ni.. rasa masih muda, belia remaja lagik.. mana taknya badan pun masih kurus kerding.. kalau jalan sorang pun mesti kena peeewiiitttt... cisss kalau setakat mat2 rempit, laki aku apa pun tak heran cuba kalau datuk2 yang ngorat tak ke aku kena hambat... kekekee...ada ke datuk yang sudi nak ngorat aku?? ciss!!! bab2 kena ngorat ni aku dah terbiasa, mcm tuh jugak hubby.. cuma jgn dilayan jek.. kalau dilayan memang menjadik la.. ehhh aku ni selalu keluar tajuk..

berbalik pada kisah anak2 aku dah besar.. alhamdullilah perkembangan danish agak bagus walaupun tak la sehebat mana.. danish dah bole menyusun ayat walaupun kadang kala tonggang terbalik.. kira ok la.. Danish semakin besar semakin pendiam tapi agak nakal.. tapi kalah dengan si cocot..  menangis dah jadik perkara biasa.. salah sikit menangis.. ada jek tak kena menangis.. tak kena lansung dgn seorang lelaki..tu la aku anta danish ke kelas tae kwan do.. supaya ia menjadik lelaki sejati.. gagah lagik perkasa.. tak le asyik kembang jek.. kenkadang tuh tensen aku..

cocot.. huisshhhh semakin nakal.. semakin menjadik2 mulutnya.. kadang2 geram betoi.. nak je cabai2 mulut dia tapi cocot semakin bijak walaupun nakal.. semakin comei seperti mama dia.uweek!!!. cocot dah pandai menulis berbanding dulu.. tergagap-gagap cuma cocot ada penyakit mcm mak dia.. penyakit M.. cocot dah pandai mewarna... dah bole kenal huruf dan sebagainya..bab2 pelajaran cocot memang slow skit, cuba bagi dia menyanyi atau cuba suruh dia posing, cocot memang no.1.. hehehe.. anak sapo la ni...

seronok la bila anak2 dah besar... dah bole gosip2.. tak sabar tunggu diorang jadik muda remaja.. masa tuh segalaya bole kongsi bersama dan mcm rasa tak nak je jadik makcik2.. iskk!!..

4 budak nakai......

No comments: