May 3, 2010

anak-anak ikan,..

anak-anak ikan?? eh nak buat ape?? nak makan ke?? sedap ke anak2 ikan ni makan.. kekeke... tak de saje la.. akhir2 ni aku selalu mengusik hubby terchenta dgn perkataan anak2 ikan.. anak2 ikan tuh ape?? hehehe.. maksud aku boypren... sejak 2 menjak ni aku tgk incik hubby semakin kuat merajuk & kuat cemburunya.. mungkin faktor umur kot.. kena sedar diri semakin tua.. kekekeke.. uwek!!..

disebabkan cemburunya semakin menjadik2,semakin kuat aku mengusiknyer.. hehhee.. semakin gemor aku menyakat incik hubby.. kenkadang tengah titon pun aku cakap esok saya kuar ngan anakk ikan bole?? mula2 dia ketawa lama2 melarat.. pastu mula la buat muka.. dah macam cuka.. cisss.. pastu titon bagik buntut.. alalallaa.. dah tua2 makin menjadik lak laki aku ni.. huh!.. jenuh lak nak pujuk memujuk..

orang laki ni bukan bole kang mula2 ngusik pastu bila naik angin dia jadik ultromen payah gak.. tak pasal2 aku kena jadik raksasa..akhirnya raksasa mampuih jugak.. yang ultromen tertonggeng terbalik pun, tak mampuih jugak.. akhirnya tak de penyudah nye.. sebenarnya aku dah mula bosan.. kat umah sampai jek hari minggu mula rasa kosong.. sunyi padahal kain bertambun2 tak berlipat.. aku rindu saat dulu2.. sabtu ahad bersama-sama incik hubby.. jenjalan atau balik kampung.. kalau mak abah aku ambik anak, kami berdua2 berjalan di taman bunga.. pelok2..c tengok wayang dan segala jadahnye dibuat bersama.. aku betui2 rindu saat itu.. tapi apakan daya sebab aku dah tak berdaya.. incik hubby nak carik duit..duit..duit.. kadang2 aku rasa semangat aku hilang.. bila dia keje & kol aku mula la melalut cakap kuar ngan anak2 ikan.. padahal aku ni kesepian kesorangan kehampaan ketensenan dan segala-galanyer la... andai dapat diundurkan waktu aku rela hidup mcm dulu tapi aku dah lemah.. tak berdaya... duit kenkadang bole buat orang jadik giler...

aku tak mintak kat hubby rumah besar.. aku tak mintak dia beli kete yang mahal.. aku tak mintak dia carik duit berjuta2 nak bagi kami makan.. aku cuma ingin kesederhanaan dalam hidup ni.. tapi dek kerana bini yang boroi dan boros, hubby aku keterpaksaan.. kerja siang malam mencarik bersuap-suap nasik demi keluarga... aku lak rasa macam nak masuk tanjung rambutan.. semua kena buat sendirian.. penat! letih! kalau ada hubby bole la dia bantu serba sedikit.. time2 cuti leh jugak terbongkang depan Tv.. ni tak, time cuti semua kena uruskan.. time keje baru nak hapdate blog & facebook.. patut la gaji rasa mcm tak cukup jek.. tak berkat agaknye .. time keje,orang buat keje,ni time keje la aku tengok hapdet semua.. hishhh!!.. ape nak jadik ni.. errrmmmm.. sabar je la..

buat incik hubby, sori la gurauan kasar saya.. saya memang tak de anak2 ikan.. anak harimau yang ada ni pun tak lalu nak layan.. nak layan anak ikan lagik la.. tak larat!! tapi awak pun tau kan.. kisah kita mcm citer Adamaya.. awak mcm adam.. eh bukan muka awak tapi perangai awak.. EX boypren saya plak masih tergila-gilakan saya.. jgn risau, saya tutup sebelah mata jek.. saya janji tak layan dia.. tapi kalau dia bagi saya satu juta mcm ne ek?? awak nak tak?? kekekkee... uweeekkkk!!

2 comments:

FAFA said...

awak byr sy wit minyak..sy tlg angkt kain2 awak hahahah d hari minggu...

mama_izz said...

hahahhha.. cissssss... walaupun awak tolong angkat kain2 saya, saya tetap mau lelaki saya.. saya amat rindu kat dia.. auummmmmm!!!