Apr 23, 2010

tua!!..

"makcik..makcik.. pinjam gam".. kata seorang pelajar kepada ku?? tersentut ku dari lamunan yang panjang.. what?? makcik... ade rupa makcik-makcik ke aku ni?? huh!!.. sedarlah makcik ko dah tua!.. masih tak sedar2 diri ker?? masih leka dibuai mimpi indah... masih tak berubah-ubah..ekkeke..

seronok betoi semalam dapat jemaah dgn bersama keluarga.. bukan senang nak dapat mcm ni... bukan senang nak jemaah bersama hubby dek kerana  kesibukan dia, kerja dia yang tak penah abis2.. yang kadang2 buat aku sakit jiwa.. kekeke... itu pun kalau cuti tak macam cuti.. masih sibuk dgn mcm2 panggilan.. masih sibuk dgn kerja2 yang kadang2 buat aku hilang sabar.. hehhe..

suatu hari abang bertanya kepada papa kesayangan nyer... "pa, tolong ajarkan abg solat"... terkedu papanya hingga papanya sebak.. dah besar rupanya anak kesayangan aku ni.. bila aku solat di bilik atas aku larang sama sekali anak2 aku naik.. kalau aku ajak diorang sekali diorang siap main lari2... siap duduk bawah sejadah aku.. mcm2 pe'el la yang kadang2 buat aku naik hangin!!... sembahyang jadik tak kusyuk.. sehari 2 aku ok tapi kalau setiap kali memang nahas la aku kerjakan diorang!! kekkeke

akhirnya permintaan anakanda yang sulung diperkenan oleh papanya semalam..  pelik sebab kali ni kedua2 anak memang kusyuk! ikut aje yang papa dioraang baca.. tak de pulak sesi tolak menolak.. tak de pulak duduk bawah sejadah.. tak pulak usik mengusik dan tak de pulak sesi kacau mengacau... huh alhamdullilah.. itu tandanya anak2 aku semakin besar dan semakin matang dan aku semakin tua!! huhuhu,, eh harap2 jgn semalam jek... aku harap semalam dan seterus terus terus nyer.. hehhee...

tak lama selepas itu bertanya lah cocot kepada mamanyer.." ma adik dah besar kan... tolong belikan adik tudung putih yang mcm mama tuh"... (telekung) ...lalu mamanya berfikir ade tak telekung sekontot cocot.. ni nak cari mencari dlm tenet jap.. papai...

3 comments:

aKu AdaLaH aKu said...

ader la ceqla... lat pasar mlm byk... rm25 jek.... huhuhuhu

mama_izz said...

ye ker.. tq..tq.. tapi nak gi pasar malam pun setahun sekali.. huhuhu.. tapi tak pe nanti aku carikkk... tq.. cantik tengok telekung bebudak kat indon.. siap ada katun2.. hehhe

Farra Rizal said...

Jom join blog kite ygbaru…blog lama (mybaby-farisha) problem…coz x view new entry…tengah bengang gile niey

Ni blog baru saye…

http://terataimewangi.blogspot.com/

ade yg menarik tau…nak layout muka sendiri??trylah..