Apr 14, 2010

Kerja saya...

 lelaki 2 orang diatas adalah boypren saya... hehehe.. tak lah.. diorang adalah kawan baik saya di tempat kerja.. sama2 berjuang utk negara.. kekke.. sebenarnya saya bukan nak cerita pasal diorang.. saya nak cerita pasal kerja saya..

sebenarnya keje mcm saya gajinyer tak la seberapa sgt.. bole la cukup2 makan..tapi saya bahagia & seronok dgn keje saya.. alhamdullilah.. walaupun gaji kecik bangat tapi sekurang-kurangnya saya bangga keje gomen.. bukan senang nak dapat.. saya dengar cerita ramai yang sanggup beli sijil atau buat sijil palsu semata2 nak dapatkan keje gomen ni .. ye la sekarang ni pun bukan senang nak dapat keje di mana-mana pun.. alhamdullilah.. saya bersyukur2 sgt..

saya bekerja di dalam makmal.. kerja keseorangan.. aman.. damai.. tiada desas desus bunyi2 umpatan atau bising2.. cuma kadang2 rasa sunyi dan takut.. tapi tak pe ada 2 jejaka yang sudi sembang2 ngan saya saat aku dlm kesunyian.. opsss.. jgn fkir lain, ok!..hehe.

kat makmal agak bebas berbanding kerja dlm pejabat.. pejabat dikerumuni oleh orang2 besar tapi dimakmal alhamdullilah kerja sorang2 jek.. tak banyak yang mengacau tapi yang cuba mengacau & dengki tuh ada la.. tapi say anggap diaorng tu langau je yang kenkadang hinggap kat kepala ni... biasa la kan keje mana2 pun memang ada orang mcm ni.. asyik tak puas hati dgn orang..

dipendekkan cerita.. saya bersyukur sgt2 dapat keje mcm ni walaupun gaji tak sebesar mana..dlm makmal ada peti ais.. ada TV.. komputer.. internet dan kemudahan2 lain... nak sembahyang pun senang.. alhamdullilah..

owh lagik satu abaikan pompuan yang pakai tudung buat muncung tikus tuh.. hehehe... tak senonoh betoi.. heheh

6 comments:

LyNn HaMzAh said...

best ek mcm tu...lynn kalau boleh nak kerja sorang2...senang...x der gangguan dari sesiapa...

mama_izz said...

memang best pun Lynn.. tak de orang nak kacau .. hati pun tak sakit.. sentiasa tenang.. aman damai.. hehhe

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

makmal skolah ke??huhu kerja sorg mmg best!boleh buat taik mata tak pon apa2 yg mmg best!huhu

mama_izz said...

hahhaa.. memang la Fiza.. kalau bosan bole buat taik mata.. tak de sape nak kacau.. kkekkeke

Dayung Serian said...

makan apa tu? pizza ker?
yum yum:)
ye kita kena sentiasa bersyukur dgn kerja, rezeki yg kita dapat.

mama_izz said...

ye la dayung.. makan pizza.. hehhe.. betui tuh walaupun gaji skit tapi saya tetap bersyukur.. alhamdullilah