Apr 27, 2010

hangin satu badann..

pepagi selasa aku dah hangin satu badan.. angin kus-kus datang.. tambah2 lagik penyakit senggugut ni datang.. lagi la emosi aku bertambah parah.. masuk facebok tak abis2 tengok gambo orang kipas duit.. letak duit dlm cawan... tidur dgn duit.. bodoh ke ape.. apesal korang tak tunjuk korang berak salat (lap) dgn duit... WTF!!!.. memang aku hangin ni!!! diorang ni orang2 MLM.. diorang ni tak de kojer ker??? tak abis nak makan duit orang.. pastu duit hasil korang pungut duit orang, korang kipas-kipas.. tak malu ke korang ni?? haih!!!

tolong la weiii.. duit bukan utk ditunjuk2..kalau tuhan tarik duit tuh, huh padan muka ko.. tak mana sangat la duit yang tak seberapa tuh... ko kipas la duit tuh sekarang.. tak lama lagik, ko kipas pakai daun kering pulak...  padan muka ko.. kesian.. mcm orang tak penah dpt duit.. orang yang ada juta2 pun simpan elok2 duit dia takot nanti orang rompak.. ngok!!!...

setahu aku, aku tak penah tengok pun orang depan mata aku ni kaya sebb MLM.. kawan aku dah hilang 10 ribu gara2 MLM.. tapi habuk pun tarak. hidup makin susah ada la.. hutang lak bertambun.. utang sana.. utang sini yang tak abis2 akibat MLM ni.. kesian jugak kat dia...

Khamis lepas aku balik Kuala Kangsar.. ada sorang kawan suami aku ni, sungguh gah pakai kereta BESAR.. keje kerajaan.. sanggup benti gara2 MLM ni.. muka belagak giler pakai kereta besar.. aku tak heran lansung coz aku tau makan hasil duit orang ni tak mana nye sangat... huh! bila jumpa di Kuala hari tuh, kereta bertambah kecik... ntah la kot kete besar dia rosak ke???.. tak baik main tuduh2 kan.. tapi setahu aku MLM yang dia buat dah kena block dgn kerajaan!! dulu bukan main lagik kalau dengar cerita dia.. meluat aku.. ko cakap kat orang kalau nak kaya, kena sanggup tinggalkan anak bini ... time keje tutup tepon!.. tanggung la anak bini sendirian kalau jadik ape.. sekarang aku tengok ko mengepit dgn bini jek.. rasakan ko!!!.. iskkk emo plak aku ni...

kalau nak buat MLM ke apa ke buat la cara baik.. ni tak ko pergunakan orang2 miskin.. ada yang sanggup berhutang demi nak cepat kaya.. sekarang?? utang kelilling pinggang.. kaya jadik kayap..tak yah nak tunjuk kekayaan ko yang tak kemana sangat tuh!.. aduhai..manusia owhhh manusia..

jom ke Gerakan Basmi MLM

3 comments:

cgmthr said...

haha sabar kak..
tulaa...org yg bjaya2 suma kna susah dulu..
manede sng lng gyg kaki je...
kwn frh dulu siap g pnjm ngan mmbr2 sbb nk msk bnd ni..siap ckp, pnjm sbb de mslh..(yela kaku ckp sbbMLM mmg org xbg la)..
plak tu, org MLM tu siap ikut dia blk kg, sbb nk pngaruh mak ayah die jual tanah..gle ke hape..
bila kitorg dah tau dia msuk bnd tu, suma pun pakat2 xnak kasik die pnjm duet..yela..dahla stdnt..
duet tade pun nak msuk bnd tu..agak2la..ish3

mama_izz said...

betoi la.. benda ni semua tipu jek.. senang betul diorang terpengaruh.. kawan akak hilang 10 ribu.. adik dia, belajar, suh mak dia buat pinjaman.. abis 15 ribu.. akhirnya tak kemana.. anak beranak abis bayar utang.. mana akak tak hangin bila orang tak abis2 pomot benda ni kat FB.. tiba2 hangin satu badan.. kekkekkee

cgmthr said...

tu laa.bndnya leh piki..simple je..xde duet pun sggup pnjm sane sini nk masuk bnd tu..bila kita nsht, pndaila kate kita ni tade cta2 la, xpikir masa depan la..bila dah tersungkur, bru tau depan ke blkg...de sorg kwn frh ni, bgus sket..bila org ajak die, dia siap srve intenet suma dpt kan mklmt..cnfrm2 la bnd ni mmg byk tipu dr bnr, byk bgkrp dr bjaya.die pun xjoin..yg kwn frh sorg lg,duet tade, g hutang plak sbb nk msuk..org yg kononnya da bjaya ngan bnd ni slalu akan ckp yg diorg nk tlg..alaaa..kalu nk tlg, kasikla duit diorg yg berkepuk2 tu u org br wat modal..asal xkasik?ceh hehe ter emo plak haha