Apr 26, 2010

Ayam...




ayam.. bermacam ayam..ada ibu ayam.. mak ayam.. bapak ayam.. anak ayam.. hehhe
gambar2 ayam ni saya ambik di rumah saleh.. memang banyak giler ayam di rumahnye.. yang paling comei, ayam dok dlm periuk.. dlm bakul dan dlm vespa saleh.. kekeke.. lalu dgn perasaan musykil yang teramat sangat saya bertanya kepada saleh..

saya :- Saleh.. nape mak ko tak jual ayam2 tuh.. banyak giler tuh..

Saleh :-  ayam tuh dah tua dah.. 

Saya :- Ha!! dah tua?? 

saya betul2 heran dan dgn perasaan menyibuk & ingin tahu lebih lanjut tentang ayam, dgn muka tak malu tanya saleh lagik..

Saya :- mcm mana yek nak tau ayam tuh dah tua... (dlm hati.. betul ke pertanyaan ni??.. tak ke saleh akan cakap aku ni ngok betul.. takkan itu pun tak tau.. tapi memang aku tak tau.. lantak la.. tak tau kena tanya kalau tak sesat jaln.. kekek

Saleh:- keris kat ayam tuh dah panjang.. tuh ayam tua la tuh.. memang tak boleh jual dah.. daging dia liat.. tunggu dia bertelur la aje la.. baru jual anak2 dia...

Saya:- owwwhhhh....(bertanya soalan yang musykil lagik...) mcm mana ye nak tau ayam tuh mengandung.??. kekekeke...(eh betui ke kalau ayam panggil mengandung?? lantak la.. gasak je la..)

Saleh:- bontot ayam tuh mengembang & besar... 

Saya :- Owhhhh.. (dlm hati nak tanya lagik.. mcm mana pulak bontot mengembang???... kekkeke.. tapi malu la pulok nak tanya......)heheehhe..

lalu saya matikan perbincangan hangat tentang ayam.. dlm hati berkata, satu hari nanti nak tengok mcm mana la bontot ayam yang tak mengembang dan mengembang.. kekke..

No comments: