Apr 13, 2010

anak oh anak..

eh apesal abang menangis ni??

cocot pun menangis??

apehal 2 orang budak ni?? sorang melutut kat mama.. sorang lagik melutu kat pa.. kekkekee

owhh rupanya benda ni yang diorang nak sangat sampai melutut kat papa ngan mama  diorang.. keke

sebelum tuh papa bagi ceramah dulu.. kena dengar cakap mama.. kena belajar dulu baru bole main PSP..

Danish muka bahagia...

main kongsi-kongsi ye sayang.. kalau beli 2 papa bole bankrap.. kekke..

hahhaa.. pening dgn pe'el anak-anak... hari tuh kami ada janji nak belikan PSP utk Danish kalau periksa dpt no. 1.. tapi sampai sekarang ni tak tau dapat no. bape coz sabtu ni baru gi ambik report card Danish..tapi Danish tak sabar2.. Lagipun kesian plak coz kebanyakan markah  periksa dia tak la teruk sgt.. alhamdullilah.. Yang geramnya si adik pun nak sama.. haih kalau beli 2 memang bankrap ok.. kekkeke.. sampai melutut diorang kat kami nakkan benda tu..papanya bukan bole tengok anak2 mcm tuh..tapi kalau beli 2 memang pening coz baru jek idupkan insurans & rotet kete...kete plak baru setahun pakai.. tau-tau je la kena bape nak idupkannya.. plak tuh baru tau ada 2 saman dan sebelum idupkan insurans & rotet kena bayar saman-saman tu dulu..botak pale laki aku.. kekekkee..

setelah diberi ceramah kat anak2 diorang setuju beli satu dulu...kongsi-kongsi yek.. sebelum nak main tuh kena belajar dulu.. baca buku dulu.. pastu nak main, main la... time makan.. time tido kena jaga.. kalau tak, mengadap tuh sampai 24 jam pun tak sedar..

owh ye sebelum tuh, danish ada sumbangkan sedikit wang tabungnya yang tak seberapa.. kesian.. siap buat kira2.. ni la hasil yang dia simpan setelah 4 bulan bersekolah.. alhamdullilah.. pandai anak aku menabung.. eh terpaksa ker.. kena paksa?? kekeke.. sebenarnya aku nak ajar dari kecik diorang menabung dan biasakan diri menabung.. setakat ni alhamdullilah.. sehari paling kurang 5 kupang dia menabung.. kalau tak pun kadang2 sampai tak makan gara2 nak menabung.. lagipun kat umah pengasuh dia dah beri makan siap2 sebelum gi sekolah.. alhamdullilah.. owh ye kalau ada kawan2 aku atau sape2 aje yang bagi danish duit, dia akan simpan dalam tabung.. kalau dia teringin nak makan ais krim ke.. makan ape2 pun dia PAU aje mak bapak dia.. kadang kalau jumpa duit mak bapak dia letak rata2 laju jek masuk dalam tabung.. hhehee..

agak2 ada berapa yek duit ni?? hehehe

6 comments:

cgmthr said...

haha lawakla anak2 akak

Dayung Serian said...

alahai...cian nyer tgk diaorg nangis:) tapi at last dpt jgk kann.

mama_izz said...

ye la farah.. memang lawak pun.. hehhee

mama_izz said...

hahaha... mamanya tak kesian lansung.. papa dia yang beria kesian.. heheh.. ye la akhirnya papa belikan jugak utk diorang tapi satu je la.. keekkeke

LyNn HaMzAh said...

bagus yer danish...kecik2 dah pandai menabung...nak ajar anak lynn menabung dari kecik juga la...

mama_izz said...

Lynn.. memang saya dah ajar dia sejak hari pertama dia sekolah lagik... alhamdullilah sekarang ni dia dah rajin menyimpan.. hehhe