Mar 11, 2010

seronok ada terharu pun ada

seronok pun ada.. terharu pun ada.. ermmm... tadi masa hantar danish mak bapak kecoh2 semalam anak2 diorang tukar kelas ikut keputusan peperiksaan diorang yang baru lepas ni.. tapi aku heran sangat nape Danish tak de cakap pun yang dia kena tukar kelas..tetiba ade sorang pakcik datang kat aku tanya anak dapat kelas ape?? lalu aku cakap "heran la pakcik anak saya tak de cakap pun tukar kelas".. owwhh dengan bangga nyer pakcik tuh cakap cucu dia bertukar kelas USM.. USM? bagus ke kelas tuh..kelas no berapa tuh?? aku semakin kompius.. aku memang tak puas hati.. lalu aku kol cikgu kelas Danish.. tanya kenapa Danish tak ditukarkan kelas.. bengap sangat ke anak aku sampai dok di tempat yang sama??

pastu cikgu tu gelak lalu berkatalah cikgu tu.. anak awak bagus.. pelajaran dia ok apesal lak dia nak tukar kelas?? aku kompius.. lalu panjang lebar penerangan cikgu tuh pada aku.. rasa nak menangis pun ada.. rupanya danish memang duduk di kelas pertama..pulak tuh aku harus bersyukur dah la duk kelas pertama jadik ketua kelas pulak tuh.. Ya Allah terkedu aku.. terkejut pun ada.. terharu lagik la.. nak tergelak pun ada.. hehhe..

Aku bersembang2 gak dgn cikgu kenapa Bahasa Inggeris Danish teruk sangat.. cikgu memang terkejut sebab selama dia belajar mcm ok jek.. tak pe la..sabar je la.. mungkin ada dugaan sebaliknye...hehe..

alhamdullilah walaupun baru darjah satu aku cukup terharu... permulaan yang baik.. walaupun akhirnya belum tentu lagik kan..sebagai seorang ibu, aku sgt sgt berbangga..terpulang lah ape yang orang nak cakap terhadap aku sekeluarga.. yang penting aku ingin melihat anak2 aku berjaya dunia akhirat... insyaallah..



Danish ketika berusia 9 bulan.. masa ni baru nak belajar berjalan.. sekarang ni dah berusia 7 tahun.. cepat sgt masa berlalu... terima kasih sayang.. kerana menceriakan hidup mama..  i luv u Danish.. muahhh

No comments: