Mar 21, 2010

kisah mengandung...

terbaca kisah para blogger yang sedang dan sebelum mengandung.. aduh tiba2 rindu bau baby.. teringin nak ade baby sendiri.. teringin nak timan2 baby sendiri.. anak2 dah besar.. dah 5 tahun merancang akhirnya kami dah tak merancang lagik... tapi masih belum ade rezeki lagik.. bila dtg bulan lambat, aku punya la seronok.. ingat nak menimang cahaya mata rupanya tak de rezeki lagik.. mcm dah tak sabar pulak padahal sebelum ni tengok baby memang tak ade perasaan lansung.. hubby pun sekarang ni mcm mengharap jek.. tapi kami tetap bersabar.. belum rezeki kami lagik..kena terima ..

haha.. ingat masa dulu.. bila dah dpt sepasang cakap kat semua orang, cukup la sepasang..tak mau baby dah.. tapi sekarang bile nak sangat, ini la jadiknyer. hish mulut ni la.. tu la pasal.. tapi kalau tak de rezeki pun, aku ok jek.. masih ade 2 buah hati pengarang jantung senantiasa meriuhkan keadaan...

nak cerita semasa mengandungkan anak ke2.. mcm2 peel.. mengada2 tuhan aje yang tahu.. hubby pun tak tahan.. nak di selepang nyer haku ni.. hahha... yang paling aku tak bole lupa aku suka sangat menyanyi masa mengandung walhal aku ni bukan minat sgt menyanyi.. beria2 suh hubby aku set karaoke & home teater kat rumah..punya la beria2 carik yang murah asalkan dapat menyanyi.. hahhaa..

pastu sukan sgt makan NAN CHEESE.. hari2 nak.. kalau tak dpt merajuk.. kadang2 tetiba kul 2 3 pagi nak makan Cheese Nan.. tengah tidur bole terjaga & termimpi cheese nan..plak tuh nak yang kat kedai mamak SALAM jek... jauh plak tu.. kalau beli kat kedai mamak dpn umah memang aku tak nak makan.. tak selera.. tak bole masuk..punya la pening hubby melayan kerenah aku.. kekekke...

hubby lak asyik layan cerita jepun.. suka sgt dgn cerita jepun masa mengandungkan baby kedua.. padahal sebelum ni tak minat pun cerita cintan cintun macam ni.. haha.. lawak pun ade...

betoi la orang kata, apa yang kita buat masa mengandung, anak yang dlm perut pun ikot perangai mak ayah dia.. ahhaha... keluar aje memang muka mcm anak jepun walaupun tak ketara sgt la.. ntah tang mata dia kot..heheh.. pastu muka mcm cheese Nan.. hahha.. gebu2 gitu.. tapi sekarang dah tak gebu dah..kurus kering macam mama dia.. heheh..

bile dah besar skit, dia suka menyanyi.. keje dia menyanyi je la.. kat mana2 pun menyanyi.. tak kira tengah buang air besar pun nyanyi.. tengah buat keje sekolah pun nyanyi.. dipendekkan cerita, menyanyi je la.. kalau suh buat keje sekolah, nak pengsan la..  pening la.. mcm2 la.. tapi kalau suh nyanyi laju jek.. paling terharu biler dia nyanyikan utk mama dia lagu ibu....ibu.. engkaulah ratu hatiku.. hehe..

mcm tuh jugak biler mengandungkan anak sulung.. keje aku  asyik merajuk jek..ha! biler dah keluar, asyik merajuk jek.. cepat hati kecik.. hehe..  tak sesuai betui utk anak2 lelaki.. hehe.. tak pe la kot kecik je dia cepat merajuk.. dah besar panjang nanti ok la..haha..(pujuk hati)!!


seronokkan biler anak2 dah besar..bole sembang sama2.. menari sama2.. menyanyi sama2.. belajar sama2.. semua dilakukan bersama.. tapi rindu lak baby kecik.. nak belai2 baby kecik.. bila tengok orang buang baby kesedihan bertambah2..orang beria nak baby, diorang sibuk nak buang baby.. haih sedihnya.. kalau taknak baik la bagi kat orang yang betul2 memerlukan.. tak tau ke diorang indahnya menjadi seorang mama.. seronoknya menjaga anak2.. dipeluk.. dicium dibelai oleh anak2..hissh.. emo plak aku ni.. bukan ape, rasa geram kat orang yang buang baby..dah la.. malas nak fikir.. sakit pale aku jek.. hahha.. toiiiiii

No comments: