Mar 23, 2010

kamera owh kamera..

Tahun lepas hubby yang tercayang menghadiahkan kamera DSLR sempena anniversary kami yang ke-10.. OLYMPUS E 420..baru2 ini semasa ronggeng bersama kawan saya, cik Myra, dia membawa kamera DSLR NIKON D60.. memang bnyak perbezaan dari segi gambarnyer.. Nikon D60 lebih canggih dari Olympus E 420 ni.. huh nyesal jugak aku memilih Olympus aku ni.. kami try setting yang sama.. Kualiti gambar menggunakan kamera Nikon tetap yang terbaik.. sgt2 cantik..

Walaupun hubby yang hadiah kan kamera ni, tapi dia suruh aku pilih yang mana berkenan.. aku jatuh cinta pandang pertama pada Olympus ni sebab dia di antara kamera DSLR terkecil di dunia..(aku search dlm tenet) sangat comel dan senang di bawa.. masa aku beli harga rm2XXX.. sekarang dah kuar model baru.. E 520.. harga E 420 memang jatuh..  mcm nikon.. aku tengok harganya makin lama makin mahal.. kualiti gambarnya mak oii memang cantik...memang puas hati padahal masa aku tgk dulu harga Nikon D60 baru rm18XX ..

masa aku pilih memilih kamera ni, cina jual kamera ni pun cakap.. beginner mcm aku ni elok guna yang mcm olympus tuh.... comel dan bergaya.. bukan nak jadik profesional pun...nak tangkap gambar biasa2 jek.. lagipun Nikon ni ikut trend katanya.. masa aku beli olympus ni pun kira Nikon D60 trend lama.. orang dah tak berapa nak pakai.. orang dah pakai nikon D5000.. harganya.. makkk ooiiiii...eh betui ke tah.. ntah la.. aku pun bukan tau sgt pasal nikon nih. yang aku tau masa aku beli Olympus E 420 ni, harga Nikon D60 jauh lebih rendah...tapi sekarang ntah la.. lepas Nikon D60 bnyak benor model lain keluar..

hentam saja la... kang dari hubby aku nak beli lansung taknak beli... banyak kira sgt tapi sejak tengok myra punya D60 rasa nyesal lak.. lantak la ketinggalan pun janji gambar ok & masih boleh dikatakan cantik la.....kekkeke.. bukan nak jadik photographer PRO pun....  hubby ada cakap mcm mane pun kamera kita, kalau ada skill gambar2 tetap cantik meskipun pakai kamera hanpon.. "iyo la incik hubby"...  tapi apa kan daya semuanya telah terlambat.. syukur alhamdullilah sebab hubby sudi belikan aku kamera ni.. itu pun banyak songeh!... ngeeee...



OLYMPUS E 420 yang kecil dan comel..

Nikon D60


* masih menunggu hadiah anniversary yg ke 11..ssshhhyyyyyyy

No comments: