Feb 1, 2010

Terasa menyusahkan..

terasa menyusahkan betoi.. bukan ape.. hal anak aku la.. ermm.. dia jadik ketua kelas tapi yang aku rasa tensen skit kena pakai kasut hitam.. setakat pakai tie tu ok la lagik ni kena lak beli kasut hitam.. bayangkan aku dah beli 2 pasang kasut sekolah puteh sebelum bukak sekolah hari tuh.. alih2 dia mintak kasut hitam.. tak ke membazir gitu?? apa aku nak buat dgn kasut puteh tuh?? kang hangin kang aku campak jek dlm tong sampah... huh sabau..sabau..sabau.. dah peraturan sekolah mcm tuh aku kena ikot..

kalau jadik pengawas ke ok la.. gerenti tahun depan pun pengawas jugak... dah tau pakai kasut hitam.. ni baru darjah satu jadik ketua kelas pastu tahun depan belum tentu lagik jadik ketua kelas.. andai kata tahun depan aku beli lagik kasut puteh, tetiba jadik ketua kelas lagik.. tak ke kena campak kasut puteh tuh lagik..huh!.. susah la mcm ni.. korang bayangkan kalau orang susah mcm mana?? mcm baru2 ni.. kawan baik anak aku memang susah.. mak dia sakit.. kesian aku pakai baju lusuh... beg ntah2 pakai beg abang atau kakak dia.. dah buruk.. dah rabak.. bayangkan darjah satu tak dapat pakai yang baru.. baru2 ni aku teringat yang beg sekolah anak aku tahun lepas masih elok lagik. aku dah simpan dlm stor.. mananti nak campak jek.. aku fikir2 dari campak beg yang elok tuh, baik aku sedekahkan kat dia.. tapi hubby aku tak setuju coz beg lama katanya.. beli aje yang baru..sedekah kat dia.. aku fikir gak beg lama ni masih elok takkan nak buang mcm tuh jek.. aku suh anak aku bagi dulu kat dia.. kalau dia tak pakai & tak suka aku belikan yang baru.. alhamdullilah dapat jek beg, terus tukar beg dr yang lama ke beg anak aku tuh.. dia suka giler siap puji2 anak aku lagik...hehe.. nasib baik dia suka kalau tak suka alamat kena beli baru utk dia..hehe.. tapi janji ikhlas nak bagi kan.. tak la membazir aje kejenyer..

bayangkan.. tetiba kalau dia jadik ketua kelas, tak ke menyusahkan mak bapak dia kena carik duit semata-mata nak beli kasut hitam.. haih!.. bagi aku bukan masalah duit.. suami aku sendiri cakap, aku 2 3 pasang bole beli takkan kasut anak tak bole beli.. haih kedekut betul aku ni.. bukan itu yang dimaksudkan aku, tak ke membazir kasut yang lama?? nak beli baru tuh bole.. tapi yang lama mcm mana?? alamat kena sedekah jugak la.. takpun tunggu sampai adik muat pakai.. eh lambat lagik nak tunggu adik.. al-maklum le si kontot tuh kaki kecik..huhu.. tak pe la.. nak buat mcm mana.. peraturan sekolah kena ikot.. itu pun ada jugak orang nak lantik anak aku jadik ketua kelas.. tak bersyukur betul aku ni..hihihi..

1 comment:

cikgu matahari said...
This comment has been removed by the author.