Feb 9, 2010

insurans owh insuran...

insurans.. banyak insurans sekarang.. mcm2 jenis insurans.. poning... nak cerita pasal insurans.. ada yang baik ada yang kureng.. nak cerita pasal kengkawan yang buat insurans..ada seorang teman aku ni buat la insurans kat seorang agen.. punya la bagus punya agen.. suruh bayar tangan kat dia selama beberapa bulan dalam seratus lebih la jugak.. ermm.. pastu teman aku ni rasa mcm tak sedap hati jek.. dia pun gi insurans & check... nama dia tak tersenarai.. hampeh punya agen.. ye ye jek tiap bulan kutip duit pastu buat taik.. rupanya nak makan sendiri.. patut la berbulan2 suruh bayar tangan rupanya.... huh!.. malas la aku nak panjang cerita tapi yang paling bagus agen tuh seorang pendidik.. hehe.. lantak la dia..

yang kedua kawan aku sorang lagik.. buat insurans.. baik punya potong gaji.. dah bertahun potong potong.. pastu saja la nak gi check ke ape tah... tengok2 syarikat insurans tuh dah lama ditutup.. hampeh betoi la.. gaji dah dipotong.. pastu nak berhenti balik insurans tu tak tau mcm mane.. pastu bla..bla..bla.. aku pun ,malas nak tanya ape yang berlaku.. malas nak fikir sgt.. nanti kepala aku yang sakit...hhehehe

bukan ape.. aku dah buat insuran pendidikan anak2 sejak diorang lahir lagik..insurans tuh bole dipercayai ker.. ?? entahlah... blurrr... aku harap boleh dipercayai la.. sebab aku try kol diorang , setakat ni masih berfungsi.. aku ni jenis cerewet skit.. ye la kot kita dah bayar 5 6 tahun pastu pembayaran tuh sia-sia mampus aku.. hehe.. buatnya dah buat simpanan 19 tahun, tengok2 insuranns tuh dah nak mampus.. tak ke frust menonggeng.. kekeke...

ok la.. apa2 pun aku terus berdoa dan berdoa agar semuanya berjalan lancar.. supaya tidak ditipu dan menipu.. hehe.. semoga insurans ni betul2 berguna di masa akan dtg dan di saat aku perlukannya..demi anak2 ku.. juga bangsa dan negara...hehhee..

No comments: