Feb 2, 2010

bila mama merajuk...

Sekali-sekala merajuk kat anak-anak best jugak...hehehe.. citernya mcm ni.. tadi mcm biasa kul 8 time anak2 belajar.. Danish dgn kerja sekolahnya.. kebetulan hari ni keje sekolah tak banyak.. aku suh dia baca buku... cocot pulak?? huh! memang menggeramkan aku.. lain aku suruh buat, lain pulak dibuatnya.. apa yang aku cakap semua dibangkang.. semua tak betoi.. pastu aku merajuk la.. ermm.. malas nak layan dia.. bila dia cakap & tanya aku mcm2, aku wat bodo jek... pastu aku cakap adik memang pemalas ( maafkan mama cocot.. tak terniat nk cakap mcm ni.. sekadar nak mengajar cocot.. taknak cocot jadik seorang pemalas) menjerit sambil menangis la dia bila aku mcm tuh.. dlm sejam jugak la aku merajuk & tak layan dia.. dia duk atas riba aku aku larik.. dia tanya aku ini itu.. aku larik.. aku taknak dekat dgn dia.. masa aku bagi dia makan pun dia masih menangis... tambahan bila aku cakap aku tak sayang dia.. dia bukan anak aku.. hish.. menangis la dia tak tentu pasal..kesian lak aku tapi aku sehabis-habisan tahan.. tak mo mengalah.. akhirnya cocot mengalah.. dipeluknya aku.. disalam aku dan diciumnya aku lalu berkatalah "mama, adik nak mintak maaf".. masa tuh air mata aku tak dpt ditahan lagik.. aku pun nangis bila cocot nangis.. cocot cakap lagik.. "mama adik salah sebab adik tak buat apa yang mama suruh.. sebab adik conteng buku.. iskk.. pandai sungguh cocot berkata-kata membuatkan air mata aku terus mengalir dan mengalir..


tengok la ape yang cocot buat?? lain yang disuruh, lain dibuatnya..



hehehe.. tengok la cocot menangis.. sedih sgt...

abg sibuk membaca.. adik sibuk mencoteng.. hish mana aku tak merajuk..hehe

2 comments:

FAFA said...

cocot windu aunty fafa dia..tu asyk wat pangai je hihihi..cocot2 windunya la kt anak kamoo ni cekla

Dayung Serian said...

cian nye kat cocot menangis ;)