Feb 2, 2010

alahai cocot..mama keliru..

alahai anakku cocot.. dah sebulan cocot sekolah tapi blum pandai menulis?? huhu.. apa la yang cocot buat kat sekolah?? ermmm tak pe baru sebulan( ayat penenang hati)... kan cocot kan.., hehe..

tadi baru jek lepas gi jumpa cikgu cocot.. saja jek tanya perkembangan cocot.. cocot masih tak pandai menulis.. errmm.. hari tuh cikgu cakap cocot tak pandai mewarna.. ni tak pandai menulis lak.. cisss.. nak kena cocot ni..haha.. hari tuh bila cikgu cakap suh anta cocot kelas mewarna, mama dah pun daftar.. nak tercirit mama tengok kaler berharga rm 40 lebih.. huh! demi cocot, mama rela.. bukan aje mama nak tercirit, papa lagik la.. emmm.. papa tuh tak setuju saja.. malas arghhh nak gado-gado (gado2 manja jek) huhuhu.. tak pe demi cocot kalau papa tak setuju nk hantar cocot kelas mewarna.. & taknak bayar bulanan biar mama bayar....mama masih kuat untuk bekerja membanting tenaga demi anak-anak.. hahaha.. papa tu bukan ape.. semua tak setuju tapi bila anak2 berjaya dia jugak rasa bangga.. cisss.. dah merepek lak aku ni..


perkembangan cocot mungkin agak slow dari orang lain sebab cocot baru berusia 4 tahun 3 bulan..(ayat cover) belum mencapai usia matang 5 tahun..hehe.. dulu Danish pun mcm tuh.. slow skit dari orang lain tapi akhirnya pengorbanan demi pengorbanan ku pada Danish memang bebaloi-baloi.. cewaaahh.. (berkorban la sgt...) eh bukan maksud aku Danish tu budak bijak & Pintar tapi bole la dikategorikan sebagai sedang-sedang.. tak NGAP sgt.. tak la genius pun..tapi, cara aku didik Danish dgn didik cocot memang berlainan.. cocot ni manja sgt.. tak tau nak buat mcm ne lagik.. nak suh dia dapat adik pun belum ade rezeki lagik.. kilang dah bukak tapi masih belum ada pengeluaran..hik..hik..hik.. (melalut!)

Dulu aku memang garang dgn Danish.. kul 8-9 dah tutup TV dok depan Danish ajar buat keje rumah.. keje2 sekolah, membaca dan buat ape saja yang berpatutan dgn pelajaran.. Danish ni jenis manusia yang takot dgn mamanya.. kalau suh buat memang dia buat.. kalau tak buat memang kena piap.hish kejam betul..tak la kuat sgt tapi tapi aku rasa sakit la jugak..hehe itu pun dia takot.. harapkan si cocot! cissss.. tak makan saman.. semalam aku suh dia buat ABC.. ermm baru buat dah letih la.. tak larat la.. mcm2 alasan.. sekali kena PIAP ngan aku.. bole tersenyum selamba sambil berkata " ambik gitar kang campak kat kat mama".. huh memang budak paling bertuah di abad ini.. jenis tak takot ngan aku.. mcm ne yek aku nak buat?? adoii... aku ni ada masa aku jenis yang sgt garang tapi ada kdg kala aku memang cool.. aku ngan anak2 bole main kejar2 satu rumah... hubby lak jenis yang memang sporting habis.. kalau aku hambat ngan hanger, bawah hubby la diorang larik..hehhe.. iskk diorang tau aku tak berani nak hambat kalau papa diorang ada..hehe.. aku ni jenis garang tapi cepat cool.. cocot la banyak membantu aku utk meng cool kan aku..Kadang-kadang kalau aku tengah marah dipeluknya aku.. diciumnya aku.. marah tuh lama2 jadik reda.. tu la bila time dia belajar aku nak marah2 dia, aku jadik kesian.. kalau marah aku tau mesti aku kena balik.. hish cocot ni..

berlainan lak ngan abang yang cool sepanjang masa... tak pernah lawan cakap aku.. tak pernah nak marah2 aku atau salahkan aku bila dia kena marah.. bila aku cakap aku buat semua ni sebab nak dia pandai... terus dia sadis.. hatinya kecik... nak menangis.. yang tak bole aku lupa sentiasa ucapkan i luv pada aku.. nakal-nakal budak tuh memang la ada.. aku tak la kata danish tuh baik cuma aku nak nak mengkhabarkan perbezaan 2 anakanda bertuah ku ini.. bukan senang rupanya nak membesarkan 2 anak yang berbeza jantina dan berbeza perwatakan ini... huhuh

kadang-kadang aku keliru.. adakah aku perlu buat kat cocot ape yang aku buat kat Danish.. aku nampak sgt perbezaan ape yang dah aku buat kat Danish... Danish semakin bijak dan hormat dgn kegarangan ku tapi cocot terlalu manja sehingga dia tak takot lansung pada aku sekalipun kegarangan aku terserlah.. owh aku keliru...

mulai hari ni aku nak cuba..nak cuba jadik garang pada Cocot.. eh bole ker?? tak terlalu kecik ke?? bole kot.. aku nak tengok perkembangan cocot 2 3 bulan lagik.. aku nak tengok mcm ne keadaan dia selepas hantar kelas mewarna.. mungkin dia rasa kecik lagik.. tu pasal, dia malas nak fikir benda-benda ni.. huh! tapi kalau bab nyanyi bagi la kat cocot ni.. memang dia lah diva.. hahha.. ape daaa..

selagi nyawa dikandung badan, demi pelajaran anak2 rela ku korbankan apa saja.. rela lakukan apa saja asalkan mereka berjaya.. demi masa depan diorang tapi kalau diorang tak berjaya apa kan daya tapi aku tetap bersyukur sebab aku dah buat yang terbaik untuk mereka..

2 comments:

Anonymous said...

go mama go...-intan exrpk-

mama_izz said...

haha.. tq intan..