Jan 3, 2010

mereka didenda..

tahun 2010 saya mempunyai azam baru untuk anak2..azam baru itu adalah memberi denda.. apakan denda itu?? denda ini berkaitan dengan pelajaran demi masa depan anak2..hehe.. apa jua kesalahan yang saya rasa tak patut, saya patut memberi denda yang berbaloi pada anak2.. denda yang saya beri ialah membuat kerja2 berkaitan dgn pelajaran seperti membaca buku walaupun bukan time membaca.. membuat kerja2 matematik.. bahasa melayu atau sebagai nye la.. contohnya..

anak2 saya bergaduh ketika menengok cd.. padahal saya ni dah berbaik hati bagik diorang tengok cd citer kegemaran mereka.. tapi kadang2 tgh tengok cd pun diorang bergaduh.. oleh kerana diorang bergaduh saya berbesar hati memberi diorang denda yang berbaloi.hehe.. mcm baru2 ni.. saya bagi denda mereka membuat 3 muka surat kerja matematik.. kalau tak siap sebanyak 3 muka surat tak boleh tengok tv kembali..huhuhu.. ok tak denda saya?...hehe saya buat ni demi sayang saya pada anak2 yang juga masa depan mereka..


tengok la muka diorang didenda..hehe.. lawak pun ade.




1 comment:

Dayung Serian said...

obedient nye anak2 u..semoga diaorang jadi anak2 yg berguna & mendengar nasihat org tuanya.