Jan 11, 2010

jauh berbeza..

rutin hidupku kini jauh berbeza.. mula2 tak rasa penat tapi dah seminggu ni memang terasa kepenatannya.. dulu pagi2 hantar anak terunaku gi sekolah terus aku gi keje.. aku masuk keje 7.30, sekolah danish seawal 7 dah bukak.. danish pulak tak banyak ragam.. bangun tido mandi sendiri.. memang senang cuma kenkadang ada sifat M nye.. biasa la bebudak.. tapi danish jarang nak ponteng sekolah tanpa sebab kecuali ada emergencu case ataupun sakit.. ermmm sekarang rutin aku jauh berbeza.. bangun pagi kena dukung si kontot ku... mandikan dia.. siapkan dia dan ikatkan rambut dia.. yang tensennyer nak ikat rambut kena ikot citarasa dia.. kejap nak ikat tocang dua.. kejap nak buat rambut gulung-gulung.. kejap nak ikat tocang satu.. nak pakai sepit ni.. pakai sepit itu.. errmmmm memang memakan masa.. pastu anto plak dia ke tadika.. yang menjadi masalahnya tadika dia kul 7.30 tak bukak lagik.. terpaksa tunggu plak.. yang aku ni lak hari2 dah punch card lambat.. kenkadang tu bawak dulu si cocot ke sekolah aku pastu dekat kul 8 tadika bukak baru hantar dia.. adoi kan dah jadik 2 kali keje.. pulak tuh aku nak kuar kena mintak kebenaran dulu.. kalau ade kelas naya aku.. hadoi.. aku ingat hantar cocot sekolah berdekatan tmpat keje aku memudahkan tapi tak sangka lak tadika tuh bukak lambat.. entah la.. kasi poning kapla...

kul 12 ambik cocot hantar rumah pengasuh..pastu ambik abang pulak kat rumah pengasuh hantar pulak gi sekolah... nasib baik abang papanya hantar kul 11 pagi ke rumah pengasuh coz papa nya gi keje dalam kul 11.. terpaksa anta danish seawal 12.30 padahal sekolah masuk kul 1.30... tak pe la.. janji dtg awal..aku tunggu la dia kejap..kalau ada kengkawan dia baru aku..blaaa...

kul 4.30 lak aku ambik cocot lak kat umah pengasuh.. pastu balik jap rehat ambik pulak abang kul 5.30ptg. gila ahhh.. mula2 memang tak terasa tapi dah seminggu terasa kepenatannya.. tapi inilah tanggungjawab kan.. dulu semua aku serahkan pada suami skrang takkan suami nak tinggal-tinggalkan kedainya.. nasib baik aku dah dah ade kenderaan.. bole la tolong2 ambik hantar anak.. aku harap aku jadik manusia yang bersabar dgn keletihan ini.. dulu balik keje dah bole debooommmm tapi skrang tak bole lagik.. kalau terlena alamat anak kat sekolah la sampai malam.. pastu nak masak lagik.. pastu nak buat ini buat itu tapi kalau bab2 tenet ni tak penah letih lak..hehe.. hadap la 24 jam pun tak letih..hehe..

No comments: