Jan 27, 2010

gaji owh gaji..

dapat gaji.. mula la terfikir nak beli ape?? huhu.. sebenarnya sebagai seorang pompuan ni mcm2 nak beli.. kalau boleh shopping kompleks tuh nak beli... tapi tak bole masih terlalu awal nak nak shopping lebih2..lama lagik nak sampai ujung bulan.. kang dah sampai ujung bulan, mula la berbuat baik yang teramat baik kat hubby & cakap.." sayang nak wit"..hehehe.. hubby aku ni sebenarnya jenis tak kisah, kalau aku ada duit pun kadang2 dia hulur gak.. hehe.. kadang2 aku ni yang jenis boros.. pegang duit ade je nak membeli.. haih bila la nak berubah.. cuba gaji tuh dapat tiap bulan simpan jek takyah kuar... lagipun bil2 dan semua urusan rumahtangga semua hubby yang uruskan.. so gaji aku selamat la..hehe.. gaji pun bukan nyer banyak sgt pun.. keje gomen.. makan gaji.. errmmm..tapi kan pantang jek gaji kuar mcm2 dah bermain2 di fikiran.. setan dah meracuni fikiran..huuhu.. tetiba lak ade jek benda tak cukup.. ada benda yang nak beli.. utk bulan satu sempena tahun baru ni aku dah bertekad taknak boros2 sgt.. taknak dah beli baju utk aku terutama anak2.. taknak dah beli ape2 yang aku rasa membazir.. tapi bole ker??

cisss.. memang tak bole pun..25 haribulan gaji terus keluar duit! ade je halnyer...haha.. 5 pasang baju kurung harus diambik! dah siap!..barang2 sekolah anak semua dah hilang... semua kena beli baru.. cisss!!.. baru 3 minggu sekolah..

aku ni pulak jenis suka tengok barang2 sekolah budak.. kesian dulu tak penah dpt mcm ni.. pensil yang berwarna warni... pemadam & pengasah yang cute2.. haih ni mama yang nak gi sekolah ke anak yang nak ke sekolah.. kalau bab membeli ni memang aku suka membazir tapi kalau tak beli kang rugi lak.. aduhai apehal perangai setan ni aku tak leh buang.. aduhai. mcm ne nak berjimat cermat ni.. huhuhu

demi anak-anak..


suka tengok benda yang berwarna-warni.. comel..

No comments: