Dec 1, 2009

~Tentang BLOG~

lalu bertanyalah kawan2 tentang blog padaku.. ade yang beri kata2 semangat.. ade jugak yang sedikit sebanyak tak setuju tentang blog..kata2 semangat tu ok la tapi yang setuju tuh ku tak setuju lansung dgn kata2 diorang..

inilah sebabnya blog tercipta.. mcm2 orang bole buat dgn blog.. jual menjual.. beli membeli.. mcm2 lagik la dan yang paling femes skali tentang hidup manusia.. hidup kita dan rutin hidup masing-masing.. sebenarnya adakala blog untuk melepaskan kegembiraan.. melepaskan keluh resah sedih dan mcm2 rasa lagik la.. kdg2 rasa tak terungkap dgn kata2 tapi rasa terungkap dgn tulisan.. kat sini nak melepas segala perasaan.. segala dendam rindu dan sebagainyer..

sebenarnya blog ni jugak dijadikan sebagai satu kenangan.. ermm kenangan bukan dapat diingat coz banyak benda nak ingatkan contohnyer kenangan bercinta.. berkahwin..preggy, beranak dan perkembangan anak dari kecik sampai le ke besar.. mana la kita nak ingat satu persatu.. aku ni adalah antara orang yg terlambat mengenali blog.. ye la tahun 2009 ni baru kenal blog.. lagipun dah tak ingat semua kejadian dan perkembangan anak2 selama ni.. rugi betoi rasanya dan gambar2 pun tak banyak dan sekarang segala kejadian atau sesuatu yang terjadi pada aku & family ku sempatku coretkan dlm blog yang amat berharga ni... mungkin satu hari nanti anak2 aku besar plak diorang baca blog ni ataupun aku dah tua nanti aku semak & baca balik blog ni.. mungkin aku ngan anak2 ketawa terbahak2 membacanya dan sedikit sebanyak diorang akan rasa berbangga sebab dari kecik diorang diingati dan dihargai... bukankah itu sesuatu kenangan?? sesuatu yang amat indah?? sesuatu yang kiter sendiri tak dapat ingat dgn kepala otak kita bila usia kita dah semakin meningkat tak pun masa kita dah tak de lagik (meninggal), mungkin ni dijadikan satu kenang-kenangan buat anak2 atau cucu atau cicit tak lupa jugak pada rakan taulan... mana tau dgn cara ni diorang sentiasa ingat dan mendoakan kita...betul tak??

owh ye lagik satu, bagi aku sesuatu yang diilhamkan bukanlah membuka pekung di dada atau tunjuk menunjuk tapi ini luahan rasa.. ini blog kiter jadik suka hati kiter nak tulis ape.. bab orang suka tak suka lain cerita.. kalau dah tak suka jangan baca sudaaa.. mungkin ade yang nak termuntah so sediakan plastik sebelum membaca blog2 yang anda tak suka..takut termuntah ijou merata2..hehhe.. tak semestinya anda tak suka maka orang lain tak suka.. tapi saya suka membaca blog sebab sesuatu itu aku jadikkan pengajaran dan pelajaran.. bukan penghinaan atau cercaan..yang buruk jgn diikut dan yang baik jadikan pedoman.. hehe betul tak?? so sebelum membaca blog anda kena membuat dari segi persediaan dari segi mental dan fizikal..hahha.. yoyo oooo jek..ngeh..ngeh..ngeh

sebenarnya orang yang tak de blog memang rugi.. aku pun tak tau bila blog ni tercipta.. kalau aku tau masa mula2 blog ni tercipta, dah lama aku menulis blog ni.. ni aku dah terlambat.. tahun 2009 aku mengenali blog.. itu pun nengok kengkawan ade blog.. masa tuh baru teruja nak buat blog.. kalau tak, tak heran pun.. mula2 takot nak tulis ape yang aku rasa.. takot orang menyampah.. takot dikeji.. dihina.. dan mula2 buat blog ade cabaran yang mendatang.. masa tuh memang nak buang jek blog ni tapi sayang pulak rasanya.. dah belajar dan perah otak buat benda ni senang2 plak nak buang... argghh lantak la orang nak cakap ape.. nak baca, baca tak nak baca terpulang.. aku tak paksa pun..hhuhuhu...

ok.. dah panjang lebar penerangan aku.. ermm bukan ni aje.. mcm2 lagik tentang blog ..aku dah malas nak fikir2 banyak2.. aku bagi yg simple2 jek.. kalo faham alhamdullilah kalo tak faham buat2 faham je la.. hehe..

No comments: