Dec 30, 2009

bapak & anak..

hehe..nak kata lawak pun ye nak kata terharu pun ade.. nak kata sedih pun ye jugak dan nak kata bangga pun ade.. haha.. semenjak 2 menjak perot suami aku ni semakin naik.. berat badan jgn nak kata.. berkilo2 naik beratnya.. padahal keje dari pagi smpai la ke malam.. penat usah nak di kata.. tapi badan bukan kurus tapi semakin dan semakin.. hehhe..tapi ok la.. orang cakap bini pandai jaga suami.. haha.. betul ker??

bukan nyer aku tak suka..kdg2 aku suka tapi kadang2 pandangan orang tu.. ye la.. aku ni kecik dan suami aku membesar.. bile berjalan ber2 ada ke orang cakap kami bapak ngan anak.. cisss.. kalau cakap abang ngan adik tuh ok jugak.. errmm paling tak bole lupa masa berjalan2 ber2 di sunway piramid sekumpulan mamat2 merenung aku dg suami lain macam jek.. aku pun heran.. tapi kami buat tak tau jek.. tetiba ada sorang mamat dr sekumpulan lelaki tadi lalu di depan ku dan berkata "Dah la kawan dgn laki tua".. what?? hahahha.. ape da.. patut la diorang tengok aku lain mcm..sedih aku masa tuh.. tapi ape hubby aku cakap... dia berbangga dgn aku sebab aku masih menjaga penampilan aku mcm muda remaja.. bila berjalan ber2 mcm org tak de anak.. bila dia cakap dia berbangga aku rasa bersyukur.. ramai kawan2 jugak kawan2 yang bertanya sape aku kalau terjumpa kami dan ada jugak kata aku bini ke2 kepada suami aku...haha .. lawak pun ade.. pelik pun ade..

tak baik tau berbangga diri.. berdosa... sebenarnya aku bukan dari golongan yang cantik dan menarik tapi aku seorang manusia yang cerewet menjaga penampilan aku..aku ingin sentiasa nampak cantik di mata suami dan org di depan ku.. aku sentiasa ingin suami aku bangga dgn ape yg aku ade.. kalau tak de suami siapa lagi yang nak banggakan kita ye tak?? bagi suami aku dia cakap dia tak kisah ape yang aku buat cuma aku kena pandai2 la jaga diri aku.. aku kena sedar siapa diri aku.. sentiasa ingat dia dan anak2 apa jua yang ingin aku lakukan... sentiasa ingat pada Allah.. sentiasa bersyukur dgn ape yang kita ada.. dipendekkan cerita.. sendiri mau ingat.. hehe..

No comments: