Nov 25, 2009

mimpi oh mimpiku..

mimpi oh mimpi memang menakutkan.. memang menggerunkan.. padan muka aku pun..hehe

kisahnyer macam ni.. terlampau teringat dan risaukan kengkawan..yang bercerai ngan suami.. ade yang suami ada awek.. bini ade boypren.. mcm2 la sehingga rumah tangga retak.. kesian anak2..aku ni sampai tidur pun terfikir dan teringat.. ape jadik ek kalau hubby aku mcm orang lain..ermmm.. faham2 je la maksudku.. mesti la risaukan.. dah 10 tahun bersama.. dari bercinta hinggalah berkahwin..dah mcm belangkas..

takut benda2 yang mcm ni terjadik.. rasa bodoh plak terfikir2 sampai tidur dan terbawak-bawak dlm mimpi.. dalam mimpiku suamiku bertemu orang yang lebih baik dariku.. haih giler tul la.. orang kata mimpi terbalik.. harap la memang terbalik..hehe..

lawak pun ade tapi mcm sedih pun ade.. mcm real jek mimpi tuh.. aku siap menangis kecewa lagik dlm mimpi tuh..arrghhhh mcm2 lagik la.. malas nak ingat benda ngok ni..haha.. lalu ku sampaikan pada suamiku mimpiku ini... lalu suami ku beri ayat penyedap hati.. jiwa dan raga..."itu semua mainan syaitan..setiap perhubungan yang kukuh setan memang tak senang duduk pun".. tersedap lah hatiku walau hati jahat ni masih diserbu pelbagai soalan ngok!..

masih ku tertanya2.. salah siapakah hubungan mereka itu... sehingga sanggup tinggal dan meninggal.. betapa perih jerih membesarkan anak, berkorban jiwa raga.. wang ringit disandarkan demi sebuah perkahwinan akhirnya putus kerna alasan yang kadang2 tak masuk akal... sayangnya.. ini lah yang aku takutkan sampai terbawak2 dlm mimpi ngeriku...(ngeri ke??) entah lah..

bila di ingat2 betapa besar pengobanan suami padaku dan pengorbanan aku terhadap suami.. berkorban demi kasih sayang kami.. demi anak2 dan keluarga juga masa depan kami.. banyak benda yang dirancang masih belum tertunai..

Ya Allah betapa sayang nya aku pada suami.. tapi isteri mana tak sayang suami.. ye aku tau ramai yang mengatakan aku bodoh.. terlampau sayangkan suami.. terlampau dengar cakap suami dan terlampau percayakan suami.. ye memang aku manusia yang mcm tuh.. org cakap sayangkan suami berpada2 tapi aku??? tak berpada lagik.. memang terlampau sayang dan tersayang.. hehe.. dan yang paling org tak bole terima bila nampak aku ngan suami beli seluar & baju dalamku bersama.. suami siap pilihkan lagik..hehe..pastu digembar-gembur pada semua orang.. sikit aku tak malu bahkan aku berbangga coz seluar dalamku hanya untuk tunjuk kat suami je kan..hehhe.. bukan untuk ditayang-tayangkan pada orang dan tak salah kalau dia pilih warna atau design kegemarannya.. he like i like jugak..kalau ada orang rasa pelik, terpulang..

ermmm.. Siti Asiah iaitu isteri Firaun laknatullah pun mentaati suaminya walaupun suaminya memang teramatlah firaun (jahat).. ketaatannya semata-mata kerana Allah yang menyuruh seorang isteri taatkan suaminya.. tapi aku tak lah sebaik itu dan kadang kala bertikam lidah lah jugak tapi gaduh kami hanya sesaat.. pastu baik la balik.. tak penah pun gaduh lebih dari sehari.. tak bole.. sunyi.. tak de gelak tawa.. tak de riang ria & tak bole main tampar-tampar...

alhamdullilah bersyukur sgt dikurniakan seorang hubby yang gile-gile dan gilak.. seorang yang penyayang dan penuh tanggungjawab.. lawakkan bila kami terlampau rapat orang cakap yg suami takutkan isteri dan isteri terlampau percaya suami.. aje nyer giler... kalau nak ikutkan mulut orang dah lama porak peranda tapi kami cool aje... tak kisah pun orang nak kata ape.. lantak la korang.. tak nak kawan sudah...hehe..

tapi ni la yang ditakutkan.. bercinta bagai nak ghak! percaya sepenuh hati jiwa dan raga.. semuanya dikorbankan tapi mcm mana kalo benda2 ni terjadik?? adoi.. mesti terduduk kan.. biarlah masa yang menentukan.. cuma pandai2 la jaga hubby.. opsss.. bukan jaga hubby jek.. diri sendiri pun kena jaga.. kalau kusut masai & bau pun mcm tempoyak jek laki pun takot nak dekat.. ngeh..ngeh...ngeh.. mcm la aku bau wangi sgt..entah2 aku pun bau mcm tempoyak masam..lagik teruk..haha.. ok kat sini aku ade titipan untuk suami dan para-para suami..hehehe..

oh suami..
aku besyukur mengenalimu..
aku bersyukur menyintaimu..
aku bersyukur kerna kita bersama..

oh suami..
aku akan berkorban untukmu sedayaku...
aku akan menyintaimu seumur hidupku..
aku akan setia padamu selagi ade hayat..
tapi kalau kau tidak setia..
ape lagik.. aku pun larik la cari suami baru..
ingat ko jek bole cari bini baru..hahahaha

eh gurau2 jek.. kebosanan ni.. otak dah sengal.. pada suami dan para suami jgn la mara.. gurau ptg jek..kikikiki..




kurniaan illahi.. alhamdullilah...

No comments: