Nov 4, 2009

MAJU..

takot mendengar cerita kengkawan.. cerita pasal dunia internet..isteri ade boypren.. suami plak ade gefren.. benar2 menakotkan jiwa dan raga saya.. saya terkedu dgn pengakuan teman2 seperjuangan.. tiba2 runtun hati saya.. tertanya2 adakah suami saya begitu jugak.. kalo ditanya mesti tak mengakukan..tapi harap2 la tidak.. tapi saya rasa tak kot(buat masa ni la) sebab dunianya hanya kerja..kerja.. dan kerja.. eh tapi tak tau la kot dlm diam-diam.. entah.. eh ape la saya ni membuat spekulasi buruk tentang suami yang amat saya cintai... sebenarnya takot dengan dunia yg semakin canggih ni.. boleh meragut kebahagiaan keluarga...

pernah saya tanya soalan merepek pada suami.. adakah naluri lelakimu ingin berkahwin lagi seorang.. dgn nada selamba suami saya menjawab.." tak terfikir pun".. mudahkan jawapan mereka.. tapi saya sentiasa berfikiran positif dan saya cuba melakukan yang terbaik utk suami dan anak2.. tapi ye la baik mana sangat pun sebab saya ni manusia biasa jek.. tapi saya akan cuba.. chaiyok!chaiyok!.. hehehe

berbalik kes kawan2 saya yang berperang dan bercinta di dunia maya.. sungguh indah katanya.. bagai dunia ini ciptaan mereka.. bagai dunia ini ada KAU dan AKU.. nikmatnya sungguh tak terkata.. eh betul ker?? tak tau le sebab belum jadik kat saya lagik.. mintak2 la dijauhkan..kadang2 naluri jahat ni ingin aje nak terjun dlm dunia mereka.. nak rasa mcm mana hidup di dunia maya(mati kalo laki aku baca..hehe).. tapi bila teringat ape sempurnanya suami saya, aku jauhkan perasaan nafsu jahat yang menyelubungi naluri seorang isteri.. bodohkan!... nafsu merupakan musuh ketat kepada akal..percaya tak mereka seringkali bergaduh untuk mengawal hati.. bila nafsu menguasai hati, hati akan menjadi jahat.. dan terjadilah kes-kes macam ni dan terjadik la bercerai barai.. iskk... takut la..

saya tak berani nak komen ape-ape.. benda ni tak pernah terjadik pada saya..saya takut andai dugaan hebat ini Allah turunkan buat saya.. nauzubillah.. betapa takutnya jiwa saya.. bahkan saya semakin menjaga diri saya.. saya berusaha menjaga hak saya.. kecantikan saya walau saya ni tak cantik mana.. demi suami saya..saya takut berhadapan dengan perempun cantik yang bersepah di dunia maya dan realiti.. saya berusaha untuk menjadi isteri di mata suami saya walau saya bukan yang terbaik.. walau macam-macam yang saya buat tapi kehebatan yang ingin Allah tunjukkan pada saya, siapalah saya untuk menepisnya.. saya hanya berserah.. saya takut.. terutamanya pada diri saya sendiri..

kepada teman, kawan dan lawan.. berusahalah untuk kebahagiaan diri..atasi konflik anda secara sihat..-cheewahh..hahha- eh tak bole nak lebih2 sebab aku pun bukan baik sgt.. tak reti nak kaunseling atau beri pendapat.. semakin korang mengeluh , semakin aku takut.. semakin aku curiga.. hai hati.. jahatnya hati aku... arrgghhhhh...!!!!! aku menjadi mendengar setia aje la..

2 comments:

Anonymous said...

Betul betol sy sokong 200% (intan ex-rpk)

mama_izz said...

hahha.. tq intan..