Nov 2, 2009

2 org anak..

lalu bertanyalah orang kepada saya.. seronokkah menjadi ibu kepada 2 org anak.. tak penatkah?? tengok badan saya yg kurus.. mampukah saya menjaga mereka..penat?? memang penat tapi memang seronok.. hidup tak pernah sunyi..terasa sayang dan menyayangi.. terasa ada orang sentiasa disamping kita..terasa hidup terlalu bermakna... bagi saya mereka adalah anugerah yang tek terhingga pada saya.. penat lelah saya mengandung dan melahirkan diorang terasa lebih bermakna dgn tangis dan tawa mereka.. indahnya hidup saya.. hanya tuhan yang tahu..

mcm2 org mulut longkang mengata tentang saya.. saya tak pandai menjaga anak dan ada yang mengatakan saya suka membiarkan anak saya.. astagfirullahhalazim.. saya hanyalah manusia biasa yang kadang2 alpa... orang yang bercakap tuh pandai sangat ke menjaga anak? biarlah orang nak kata ape dan yang penting saya tahu macam mana nak menjaga anak2 saya.. saya tahu mcm mana hendak mendidik anak2 saya.. bukan sedang hendak menjaga anak.. tak seperti menjaga anak kucing.. opsss terlebih sudaaaaa...

kadang2 penat jugak menjaga anak ni.. kadang2 terasa menjaga 10 anak... riuh rendah usah nak kata..kadang-kadang naik darah dibuatnya.. kadang-kadang pening kepala pun ade tapi saya berfikiran positif.. inilah budak-budak.. entah2 saya lebih teruk daripd tu dulu..hehe...

bahagianya hidup ini dikurnia sepasang cahaya mata yang comel.. (eh pada mata saya la.. org lain tak tau ler.. sape nak puji anak sendiri kan..) hehe..alhamdullilah.. inilah nikmat yang tak terhingga buat saya dan hubby.. moga mereka menjadi anak yang baik suatu hari nanti..hehe


Scrapbooking at WiddlyTinks.com


Photo Albums at WiddlyTinks.com

2 budak bertuah.. masa ni diorang baby lagik..hehe

No comments: