Oct 29, 2009

masa..

masa berubah jua..rasa mcm tak sangka.. dulu kaki jalan sekarang kena dok umah.. dulu tak suka masak sekarang suka masak.. dulu masak tak sedap, sekarang ok la..hehe.. semua ni gara-gara hubby ku yang bekerja siang sampai la ke malam..

bagus gak..6 tahun hidup bersama, 80% makan kedai.. hidup plak semua bergantung pada hubby.. gi kerja.. balik kerja.. anto anak dan segalanya lah.. bak kata aku dok relaks je la sampai org tak senang hati nengok nyer..

segala-galanya berubah.. sekarang hal keje, anak dan rumah semua aku uruskan.. suami aku balik kejer, rehat kejap makan..layan anak bini, terus tido..kesian dia.. time makan luar seminggu sekali jek.. itupun kalo dia cuti.. sekarang aku senang dok di rumah.. masak di rumah.. malas nak keluar kemana-mana.. nak balik kampung hari minggu pun dah malas.. semuanya gara-gara dah seronok dok rumah.. tetiba segalanya berubah...

siang keje sampai kul 4.30
balik kejer rehat jap terus masak..mengemas..
malam bagi anak2 makan pastu dok nganga nengok diorang study
pastu on9 sampai la laki aku balik umah....

alhamdullilah mula2 memberontak gak dgn cara idop yang seratus peratus berubah tapi sebenarnya bagus gak sebab aku dah boleh hidup berdikari.. tak perlu bergantung pada hubby sepenuhnya.. dan yang penting dah pandai masak.. yang paling terharu anak2 & suami ckp sedap mama masak.. semakin teruja nak memasak.. hehhe.. walaupun tak sedap aku terus mencuba..hehe..

thnks buat my hubby.. sentiasa memberi sokongan padu supaya aku ni sentiasa berusaha ke depan.. aku tau dia sedih tak dpt nak tumpu kami anak beranak mcm dulu... tapi tak pe ade rezeki takkan kemana.. aku amat2 menghargainya..

No comments: