Sep 10, 2009

Abang sayang adik...

kejadian semalam betul2 menyedihkan.. ermm bagi aku la.. hehhe.. semalam lepas anak2 aku main bunga api, aku suh si abang study.. adik plak taknak masuk.. aku kunci pintu..tutup lampu luar... yang adik masih sibuk main kat luar dgn kawan-kawannyer.. masa tengah study, aku nampak abg mcm sebak seperti nak menangis.. aku tanya abang kenapa dia nak menangis dia suruh aku bukak pintu, ambik adik.. aku cakap kat dia" abang dengki la tuh adik main kat luar".. terkejut aku bila dia jawab, "bukan.. abang takut adik ilang...abang sayang adik".. terus abang menangis kuat" beria-ria nangis plak tuh.. aku panggil adik yang bermuka selamba... aku ckp kat adik yang abang nangis sebab takut adik hilang.. aku suh adik peluk abg tapi adik buat bodo jek.. abg plak terus peluk adik.. kuat pulak tuh.. aku nampak air muka adik.. terus adik jebik seperti nak menangis.. aku tau walaupun adik kecik dia memahaminyer.. dia sedih sebab abg peluk dia.. abang ckp abang sayang kat dia..

ini la cerita anak-anak.. hari2 diorang gaduh tapi aku nampak kemesraan mereka.. memang mereka nakal.. memang mereka suka usik mengusik tapi mereka akan bergurau senda.. masih aku ingat lagi abang selalu suruh adik baca doa sebelum makan, diajar nyer adik.. alhamdullilah tak yah ckp sekarang ni, adik dah pandai baca doa makan sebelum makan.. lancar dan laju... abg memang sayangkan adiknyer.. dia akan rindu kalau adik dia tak de..

aku harap biarlah diorang sayang menyayang sampai besar..hehe..

1 comment:

aKu AdaLaH aKu said...

wawa.......... aku plak nk tompang nagis.... bleh :P ??????