May 18, 2009

kecewa la jugak..

suatu hari yang sungguh redup.. sedih jugak la aku ni... ye la, aku sedar siapa diri aku..errrmmm... nak dijadikan cerita, baru2 ni aku gi kenduri kawin, ada org suh sorang makcik ni tumpang aku.. beria-ria dia taknak..dia nak tumpang sepupu suami aku... mula2 aku tak perasan napa dia ckp mcm tuh.. masa aku nak simpan brg2 dlm kete, dia ada kat belakang aku, aku terdengar dia cakap.. "oh ini kereta Aish".. baru aku perasan nape dia taknak naik kete aku.. ye la sebelum ni aku pakai kancil jek... agaknyer kereta kecik, tak main la..pastu diorang pun berhimpit2 naik kete sepupu aku.. ahhh malas aku nak ajak.. aku biarkan aje diorang berhimpit..

aku heran la nape yek org tua mcm ni.. suka membeza-bezakan.. org yg berkereta besar dipandang mulia... berkereta kecik dipandang hina... kenapa yek?? arrggghh aku tak faham.. benda2 ni aku jadikan pengajaran.. jgn mudah menghina org.. kiter tak tau nasib kiter yg akan dtg dan kiter jugak tak tau dugaan apakan yg akan Allah uji pada kita.. hari ni kita pakai kereta besar tak semestinya hari esok kiter pakai keter besar jugak.. andai kiter jatuh, pandai-pandailah kiter... so jgn la suka menghina org lain.. adiooosss..

No comments: