Jan 13, 2009

jgn la suka menghina org...

hhahha... jgn suka menghina org....kelak memakan dirinya... kita adalah makhluk tuhan... kiter adalah sama cuma ada yang bernasib baik dan ade yang tak bernasib baik.. yg bernasib baik jgn menghina dan yang tak bernasib baik jugak jgn suka menghina.. yang tak bernasib baik buruk beno kalo menghina org... ingin aku ceritakan di sini ceritera kehidupan manusia... moga aku ceritakan di sini menjadi pedoman utk semua....

bukan semua dilahirkan cantik.. bukan semua dilahirkan sempurna dan bukan semua mahu menerima takdirnya.. aku adalah sebahagian daripadanya.... dan adakala sahaja kiter bersyukur dgn ape yang kiter ade... sebahagiannya kiter lupa....kiter alpa....

aku..sering dipersenda dengan nama sinonim "KEBAJIKAN MASYARAKAT"... salah ke aku suka membantu orang.. salah ker org itu terima bantuan dari aku dan salah siapa sebenarnyer... Ya tuhan apa yg dah jadik sebenarnyer dgn manusia.... aku tak faham... aku keliru..... ahhhhh runsing aku!!!!... nak bantu org pun salah kalau tak di tolong pun salah... kata kedekut..kata tak kenang budi...arrggghhh....lantak la korang..hehhehe

aku tak penah cakap aku ni baik dan utk makluman aku ni bukan manusia yang sempurna dan bukan dilahirkan sempurna... dan sebab itu aku tahu aku sering kali di keji... dihina.. aku sebenarnyer dah tak kisah dan dah lali pun... bagi aku tuhan nampak segala perbuatan aku... sebenarnya diorng dengki dgn kehidupan aku... Yang Bebas, Yang Sosial ,Yang Bahagia... diorang plak terseksa dengan suami-suami ego... tersekat dgn batas-batas seorng isteri... aku faham hidup kita tak sama.. jauh perbezaan... tapi tolong la jgn menghina orang... mencaci org....

hahhaha.. yang paling lawaknyer org yang suka menghina org tuh adalah org yang tak sempurna... dipendekkan cerita org yang duduk di bawah tapi belagak mcm org atasan.. itu la sebab aku tak kisah sgt.. aku tak peduli sangat... bagi aku diorang org ceruk pedalaman sebab org kampung sekarang nih pun dah advance... tak mcm diorng...adakala aku kesian dgn diorng dah la tak cantik, belagak plak tuh..huh!!!! hahhhaa...

sebenarnyer diorng bodoh... tak faham maksud sosial... org nak beromen ker? org nak merokok ke? org nak minum arak ke? nak isap dadah ker? lantak la diorng.. korang jangan la ikot.. dr pandangan korang, diorang la jahat... diorang yang dilaknat... tapi korang tak sedar dlam islam mengatakan yang menghina org lebih laknat dari membunuh org.... ilmu agama pun tak cukup lagi mau menghina org...

eh tak malu ke dia menghina org.... ingat aku kisah korang pakai rantai emas tebal sampai ke lutut..aku tak heran pun kalo korang punya tanah ber lot-lot... aku tak peduli pun kalo korang ade rumah banglo.. aku jugak tak peduli kalo korang pakai kereta besar.. aku sedar siapa diri aku.. insan hina yang sentiasa di hina.. aku hanyalah makhluk Allah yg hanya mampu bersyukur dgn ape yang telah dia kurniakan.. harta aku cuma suami dan anak-anak aku.. sekurang-kurangnyer aku hidup bahagia...

alhamdullilah mungkin berkat kesabaran aku... aku masih punya pekerjaan yang baik.. gaji yang walau tak sebesar mana masih mampu utk makan pakai yg cantik-cantik... suami aku pulak alhamdullih berkat usaha nyer dia telah di terima bekerja sebagai operating manager di sebuah kilang... alhamdullilah..alhamdullilah..alhamdullilah....Terima kasih pada org yang suka menghina kerana berkat penghinaan korang kami dimurahkan rezeki...

Akhir kata ... jgn suka menghina orang.. kalo rasa buruk di pandangan korang, korang tegur dgn cara baik... insyaalah hidup sentiasa diberkati... berkata-katalah dengan tidak menyakiti hati org lain dan berbaik-baiklah sesama manusia kerana kiter tidak dilahirkan sempurna.. eh tak tau la pulak kalau korang dilahirkan sempurna kerana aku dilahirkan menjadi insan hina yang hina lagik keji... dan aku memang tak sempurna... (eh nak buat lagu la)...hehheheh..

oh ye lagik satu... bantulah sesama manusia dan jangan fikirkan ganjaran... maksud aku kalo korang nak tolong orang korang jgn fikir org tuh akan tolong korang balik... kalo kiter selalu fikir mcm tu, alamatnyer idup jadik tak keruan... gaduh sana -sini.... hehhehe...chow...

TERIMA KASIH YA ALLAH ATAS ANUGERAH YANG TAK TERHINGGA BUAT AKU DAN KELUARGA... AKU BERSYUKUR KE HADRATMU YA ALLAH.. MAAFKAN AKU KERNA AKU TIDAK SEMPURNA.... YA ALLAH AMPUNKAN SEGALA DOSA-DOSA AKU..KELUARGAKU DAN UMAT-UMATMU....

KEPADA YG SUKA MENGHINA .... AKU TAK HERAN PUN.... JGN ASYIK PANDANG DEPAN JEK..PANDANG-PANDANGLAH KE BELAKANG..HEHHEHE...

1 comment:

aKu AdaLaH aKu said...

lantak ar org nak ckp ape pon... kalu kite susah bkn diorg yg tolong.... bkn diorg yg bg kite mkan anak beranak... hahahaha..... lg pon... byk pahala yg kite dpt berkat kutukkan diorg tu...
hahahaha.... kesimpulan nyer... biarla si luncai ngan labu nyer....